Turystyka w Polskim pawilonie

Polski Pawilon na Expo 2015 odwiedziło aż 1,7 mln gości, blisko 60 proc. pytanych zadeklarowało, że pobyt w pawilonie zachęcił ich do przyjazdu do Polski, zaś ponad połowa respondentów zgodziła się ze stwierdzeniem, że dzięki wystawie poszerzyła swoją wiedzę o polskich atrakcjach turystycznych.

rt-2015-11a-05

rt-2015-11a-06

Z badania zrealizowanego na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że spośród osób, które odwiedziły polski pawilon, prawie 80 proc. oceniło go pozytywnie, a co dziesiąta osoba powiedziała, że właśnie ten najbardziej jej się podoba. Pawilon Polski znalazł się na 10. miejscu w rankingu najczęściej odwiedzanych. Respondentom, którzy byli na Expo, zadano także pytanie, który spośród wszystkich odwiedzanych pawilonów podobał im się najbardziej. Prawie połowa osób (47 proc.), które odwiedziły polski pawilon uznała, że jest on lepszy od pawilonów innych krajów. Pawilon gospodarza wystawy – Włoch – został uznany za najbardziej atrakcyjny przez 19 proc. badanych. Warto dodać, że 96 proc. wszystkich badanych to Włosi. Prezentację polskiej turystyki na Expo 2015 zainaugurował w maju Tydzień Turystyki Polskiej. W tym czasie pod hasłem „Poland. Come and find all colours of life” odbyło się wiele niestandardowych działań promocyjnych, zarówno w polskim pawilonie, jak i w przestrzeni miejskiej, przygotowanych przez Mazowsze, Małopolskę, Podlasie, Lubelszczyznę, Dolny Śląsk oraz makroregion Polski Wschodniej, złożony z województw Świętokrzyskiego, Podkarpackiego, Lubelskiego, Podlaskiego oraz Warmińsko-Mazurskiego, tworzących Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo. Tydzień Turystyki Polskiej był zapowiedzią kolejnych. Program wydarzeń Tygodni Regionów zawierał elementy bezpośrednio nawiązujące do projektu pawilonu polskiego, czyli sadu i jabłka. W lipcu Polski Pawilon odwiedziło 169 tys. osób. Średnio w ciągu dnia prezentację kolejnych polskich regionów oglądało ponad 12 tys. gości.




 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail