Sposoby na skuteczną promocję miasta

Jak efektywnie, a nie tylko efektownie, promować miasto, region czy atrakcję turystyczną? Robert Stępowski, autor książki „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów” przekonuje, że są przynajmniej dwa sposoby na skuteczną promocję: organizacja dużych wydarzeń i city placement.

pws-2016-01b-17

Wrocław, wraz z hiszpańskim miastem San Sebastian, w 2016 roku piastuje zaszczytną rolę Europejskiej Stolicy Kultury. Na ten rok w stolicy Dolnego Śląska, zaplanowano niemal 400 projektów co daje łącznie ok. 1000 wydarzeń artystycznych. Miasto postawiło sobie również trzy ambitne cele:

1) dwukrotny wzrost liczby turystów we Wrocławiu w 2016 roku (w 2014 Wrocław odwiedziło niemal 917 tys. turystów),
2) podwojenie uczestnictwa wrocławian w kulturze,
3) wzrost rozpoznawalności marki Wrocławia za granicą.

Wyznaczenie sobie (realnych) celów to jeden z podstawowych czynników sukcesu każdego przedsięwzięcia marketingowego. Bez ich wyznaczenia trudno obiektywnie oceniać, czy realizowane działania zakończyły się owym sukcesem, czy też całkowitą porażką.

Czy warto?

Nie ma się co oszukiwać, aby tak ambitne cele zostały zrealizowane, potrzebne są pieniądze – i to wcale niemałe. Nagroda, przyznawana przez Komisję Europejską miastu, które wygrywa tytuł ESK, jest stosunkowo niska i wynosi jedynie 1,5 mln euro. Znaczna część pieniędzy na organizację wydarzeń kulturalnych we Wrocławiu przekazał latem 2015 roku polski rząd – 99 mln zł na 2016 rok plus 3 mln na rok 2017. Wcześniej, na przygotowania, Ministerstwo Kultury przeznaczyło 20 mln zł. Tegoroczny budżet Wrocławia na kulturę wynosi 185 mln zł. Choć mogłoby się wydawać, że 185 mln zł to zawrotna suma, to wcale tak nie jest. To jedynie 4,8 proc. wszystkich wydatków Wrocławia zaplanowanych na 2016 rok. Czy na Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław i Polska zyskają wizerunkowo, ale i finansowo? Dochody Liverpoolu, który był Europejską Stolicą Kultury w 2008 roku, wyniosły 130 mln funtów. W organizowanych tam wydarzeniach w ramach ESK wzięło udział 9,7 mln osób....


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail