Polak w delegacji

Gdzie jest hotel? Czy jest darmowe WiFi? To kluczowe pytania przy planowaniu podróży służbowej – wynika z badania „Polacy w delegacji – standardy i zwyczaje” przeprowadzonego przez sieć hoteli Vienna House.

pws-2016-03zz-07

Celem badania było ukazanie standardów panujących w polskich firmach w kwestii podróży służbowych oraz zwyczajów w miejscu pobytu w czasie delegacji. Wszelkie analizy polskiego rynku podróży służbowych pokazują, że firmy coraz częściej wysyłają swoich pracowników w delegacje. W badaniu widać również pojawienie się nowych trendów, takich jak praca w strefie coworkingowej w hotelu. Wiadomo również, że podróże te są zwykle krótkie, za to stosunkowo częste. Badanie Vienna House pokazuje, że Polacy podróżują często, ale na krótko. 43 proc. ankietowanych wybiera się w podróż służbową ponad 7 razy w roku. Najczęściej wyjeżdżamy na dwa (42 proc.) albo jeden nocleg (39 proc.), co tłumaczy niejako częstotliwość tych podróży.

Standard wyższy, diety niższe

Polacy w delegacji i tak zwracają uwagę na wysoki standard i usługi, które oferuje miejsce zakwaterowania. Prawie połowa badanych deklaruje, że podczas delegacji przebywa w hotelach 4-5 gwiazdkowych (47 proc.), jednak w większości w pokojach standardowych (88 proc.). Pracownicy deklarują również dosyć dużą swobodę w podejmowaniu decyzji o miejscu zakwaterowania – ponad połowa ankietowanych takiego wyboru dokonuje samodzielnie. Pośród danych o wysokich standardach, częstych podróżach i samodzielnych decyzjach pracowników, najbardziej zastanawiający jest odsetek osób, które otrzymują najniższą, ustawową dietę dzienną 30 zł – aż 48 proc. osób wskazało taką odpowiedź. Przywilej diety przekraczającej 200 zł dotyczy 15 proc. Polaków, czyli zapewne wąskiego grona kadry zarządzającej. Dla większości ankietowanych decydującym czynnikiem o wyborze miejsca zakwaterowania podczas delegacji jest lokalizacja (77 proc.). Co ciekawe, cenę doby hotelowej wskazywano na drugim miejscu, co pokazuje, że dla podróżujących służbowo istotniejsze są warunki do pracy i spotkań biznesowych w miejscu pobytu. Będąc już w miejscu pobytu na delegacji, dla 83 proc. podróżujących najważniejszym udogodnieniem jest lokalizacja, a dla 58 proc. – dostęp do darmowego Wi Fi. To pokazuje, jak dużą rolę odgrywa internet we współczesnych działaniach biznesowych. Na udany pobyt służbowy składają się także inne czynniki, takie jak jakość obsługi i oferty gastronomicznej. Dla większości ankietowanych bardzo ważna lub ważna (odpowiednio 56 proc. i 36 proc.) jest przyjazna atmosfera i miła obsługa, natomiast połowa ankietowanych zwraca bardzo dużą lub dużą uwagę na gastronomię, z której najczęściej wybierana jest oferta śniadaniowa i barowa (44 proc.).

Co jest ważne?

Gość hotelowy,...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail