Meksyk turystyką stoi

2012-11-06

Sekretarz ds. turystyki Meksyku, Gloria Guevara, opublikowała VI edycję raportu o Branży Turystycznej. Raport dokumentuje okres znaczącego wzrostu ruchu turystycznego – napływającego zarówno z kraju, jak i zza granicy oraz inwestycje w publiczne i prywatne sektory turystyki na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Branża turystyczna, która odpowiada za ponad 9 proc. PKB Meksyku, jest w kraju traktowana priorytetowo. Raport opisuje szczegółowo pięć głównych priorytetów: rozwój turystyki krajowej, rozwój turystyki międzynarodowej, inwestycje w sektor publiczny, inwestycje w sektor prywatny. Meksyk odnotował wzrost inwestycji w sektorze prywatnym na poziomie 53,7 proc. z 12 833 000 000 pesos w roku 2001 do 20 200 000 000 pesos w roku 2012, co w dużej mierze przyczyniło się do uzyskania przez Meksyk w 2011 r. najlepszego wyniku turystycznego w historii. Kraj odwiedziło wtedy 23,4 mln ludzi (turyści międzynarodowi podróżujący drogą lotniczą). Inwestycje w sektor publiczny także poszybowały w górę w okresie panowania rządu Calderona – wzrosły o 582 proc. w stosunku do rządów prezydenta Ernesto Zedillo oraz o 146,8 proc. w stosunku do rządów Vicente\'a Foxa. W latach 2006-2011 liczba turystów krajowych i zagranicznych wzrosła z 162 mln do 191,5 mln (wzrost o 18,2 proc.), co jest rekordem w historii kraju. Skupiono się na dywersyfikacji, adresując wysiłki mające na celu wzrost branży turystycznej w regionie do klientów spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. Znaczący wzrost nastąpił pomiędzy 2006 a 2011 rokiem, szczególnie jeśli chodzi o turystów z Ameryki Północnej. W 2006 r. Meksyk odwiedziło 6 157 505 osób, natomiast w 2011 r. odnotowano już 7 291 136 turystów, co daje wzrost w wymienionym okresie o 18,4 proc. Z drugiej strony, jeśli chodzi o pozostałe narodowości, 2006 r. przyniósł Meksykowi 1 948 612 klientów, natomiast rok 2011 – 2 852 084, co daje znaczący wzrost w wysokości 46,4 proc. Sekretarz Guevara powiedziała, że turystyka, jest narodowym priorytetem. Meksyk usilnie starał się wprowadzić strategię dywersyfikacji, celem zmniejszenia zależności od rynku Stanów Zjednoczonych.

Aktualności


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail