Nagrody portalu Pasażer.com

W tym roku oddano ponad 30,5 tys. głosów, co stanowiło rekord w historii plebiscytu. Największym zwycięzcą tegorocznego plebiscytu bez wątpienia jest LO T, który nie tylko obronił tytuł najlepszej linii tradycyjnej na trasach dalekodystansowych oraz drugie miejsce w kategorii linii tradycyjnych na trasach krótkodystansowych, ale także zdobył aż trzy z czterech nagród przyznawanych przez branżową Kapitułę Plebiscytu.

 

  To znak, że zarówno pasażerowie, jak i branża docenili ekspansję przewoźnika na dużą skalę – ocenia Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com, organizatora plebiscytu i współorganizatora gali „Najlepsza Linia Lotnicza”. W kategorii linii niskokosztowych nagrodę dla najlepszej odebrał Wizz Air. Węgierska linia wróciła na fotel lidera po roku przerwy – w 2015 r. zwycięzcą był Ryanair. Wizz Air zwyciężył do tej pory w dwunastu z trzynastu edycji plebiscytu „Najlepsza Linia Lotnicza”. Tak jak rok temu trzecie miejsce w tej kategorii zajął latający w Polsce jedynie do Krakowa easyJet. Wśród linii tradycyjnych ocenianych pod względem oferty na trasach krótkodystansowych po raz czwarty z rzędu wygrała Lufthansa, a drugie miejsce, jak w dwóch poprzednich latach, zajął LOT. Na najniższym stopniu podium znalazła się drugi rok z rzędu linia KLM. LOT został po raz trzeci z rzędu najlepszą linią tradycyjną pod względem oferty na lotach dalekodystansowych. Tak samo jak w latach 2014 i 2015, wyprzedził arabskich konkurentów – linie Emirates i Qatar Airways. Za najlepszą linię czarterową zostały uznane, tak jak w 2015 r., wywodzące się z Litwy Small Planet Airlines. Enter Air spadł na trzecią pozycję, wyprzedzony przez polski oddział czeskiej firmy Travel Service. Za najlepszą linię nielatającą do Polski po raz czwarty z rzędu głosujący uznali Singapore Airlines. Podczas gali odbywającej się w Rzeszowie nagrody wręczyła także Kapituła Plebiscytu, składająca się z przedstawicieli polskich lotnisk, dziennikarzy i ekspertów rynku lotniczego oraz redaktorów Pasażer.com. Nagroda dla menedżera roku trafiła do Rafała Milczarskiego, prezesa LOT. Polski przewoźnik odebrał także nagrody za wydarzenie roku (uruchomienie lotów do Tokio i Seulu) oraz za nową trasę roku (Warszawa – Tokio). Kapituła doceniła sposób, w jaki LOT sprostał wyzwaniom związanym z rozwojem linii. Za najlepszą linię biznesową uznano Emirates.


Wydanie: 3/2017, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail