Rynek spotkań należy w naszym kraju do bardzo dynamicznie rozwijających się segmentów branży turystycznej.
W skali światowej rynek ten jest bardzo atrakcyjny i lukratywny. Z tego powodu o względy organizatorów imprez zabiega wiele krajów czy regionów. Pośród tej silnej konkurencji Polska ma szanse być poważnym graczem. Z tego powodu tak ważne jest oszacowanie wielkości i wartości tego rynku w Polsce. Celem badania objętego projektem „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski – Poland Meetings Impact 2015” było określenie ekonomicznego znaczenia spotkań i wydarzeń w Polsce i ukazanie ich wkładu w gospodarkę. Autorzy raportu zbadali ich znaczenie dla wartości dodanej, PKB i zatrudnienia. Analizie poddano trzy grupy interesariuszy: uczestników spotkań i wydarzeń, ich organizatorów oraz zarządców obiektów. R aport jest pierwszym tego typu dokumentem w Polsce.
Został przygotowany przez zespół naukowo-branżowy pod auspicjami Meeting Professionals International Poland Chapter, Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Jego twórcy współpracowali również z biurami marketingu miejsc oraz organizatorami spotkań. Uzyskane dane oraz zbudowany na potrzeby badania model ekonometryczny oparty na danych Głównego Urzędu Statystycznego pozwoliły na zrealizowanie założonego celu. – W raporcie omówiono badania dotyczące wpływu ekonomicznego przemysłu spotkań na gospodarkę wybranych krajów (badania pionierskie w skali światowej), przedstawiono i uporządkowano kwestie terminologiczne oraz scharakteryzowano rynek przemysłu spotkań w Polsce.
Bardzo się cieszę, że dzięki współpracy z MPI Foundation było to możliwe – komentuje Agnieszka Faracik-Leśniak, prezes MPI Poland Charter. Przemysł spotkań ma znaczny udział w wielu gospodarkach na świecie. Autorzy raportu podają interesujące przykłady. Nawet jeśli uwzględnić różnice w...