36 przedstawicieli reprezentujących miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty MICE, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi i stworzenie Łódzkiej Organizacji Turystycznej (ŁOT).
W swoich działaniach ŁOT skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego miejsca do organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break. ŁOT obecnie jest w procesie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, ale równolegle trwają prace nad planem działania do końca 2017 r., który powstaje w konsultacjach z członkami organizacji. – Już teraz możemy powiedzieć, że nasz plan działania będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych tworzonej organizacji – wyjaśnia Tomasz Koralewski, prezes Zarządu ŁOT. – Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Na pewno skupimy się na działaniach online, skonsolidujemy rozproszone serwisy turystyczne Łodzi, wypełnimy je treścią nie tylko wizerunkową, ale i produktową – uzupełnia. Jako kolejne działania wskazywane są m.in.: reaktywacja Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE, organizacja podróży studyjnych dla dziennikarzy, touroperatorów, meeting plannerów czy blogerów, a także stworzenie opartej na aplikacji mobilnej turystycznej karty miejskiej przeznaczonej dla turystów indywidualnych.