Jak skutecznie zarządzać wizerunkiem, zbudować spójny obraz, ale także co robić w sytuacjach kryzysowych i jakie są największe wyzwania w promowaniu miast, gmin czy powiatów w XXI w.?
Na te i inne pytania odpowiadali eksperci, praktycy marketingu oraz przedstawiciele mazowieckich jednostek samorządu terytorialnego podczas VII Kongresu Promocji Mazowsza. – Tegoroczny Kongres Promocji Mazowsza poświęcony jest marce. Cały czas musimy się uczyć, jak z nią postępować, jakie działania podejmować, aby była ona silna. Tworzenie marki jest bowiem bardzo odpowiedzialnym zadaniem, wymagającym współpracy wszystkich podmiotów działających w danym regionie – podkreśla Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w UMWM. W tym roku uczestnicy kongresu mogli wziąć udział w czterech blokach tematycznych. Podczas pierwszego, poświęconego zarządzaniu marką, uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak koordynować działania promocyjne na rzecz budowania spójnej marki oraz jak zarządzać wizerunkiem podczas kryzysu. Temat drugiego bloku to marka w przestrzeni. Przedstawiono tu rolę systemu identyfikacji wizualnej i znaczenie architektury dla tożsamości marki miejsca. Blok trzeci to warsztaty dotyczące wykorzystania danych z monitoringu portali społecznościowych na potrzeby promocji samorządu czy te dotyczące komunikowania się za pośrednictwem YouTube’a. – Chcemy, aby warsztaty nawiązywały do nowych trendów pojawiających się w marketingu. W tym roku stawiamy na skuteczną komunikację i promocję na portalach społecznościowych i na kanale YouTube – dodaje Izabela Stelmańska. Spotkanie zamknęła dyskusja w bloku kultura i sport, poświęcona promowaniu się miasta, gminy czy powiatu przez inicjatywy sportowe bądź wydarzenia kulturalne.