Naszym celem, poprzez Lidl Podróże, stało się również wzmocnienie turystyki regionalnej w Polsce, a dodatkowo – mając za partnerów inne kraje, w których funkcjonuje Lidl Podróże – jesteśmy w stanie rekomendować i dostarczać polskie produkty turystyczne do innych krajów, podobnie zresztą jak robimy to od lat z polską żywnością – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager w Lidl Polska.
W Niemczech projekt sprzedaży przez Lidla wycieczek działa od lat, jednak to zupełnie inny rynek jeśli chodzi o sprzedaż imprez turystycznych. Na ile te doświadczenia (poza organizacyjnymi) można przełożyć na Polskę?
Z naszego doświadczenia wynika, że w każdym z państw, w którym Lidl wprowadził do sprzedaży usługi turystyczne, wzrastało znaczenie turystyki regionalnej. Przykładowo w Rumunii, w której projekt funkcjonuje od 2016 roku, obserwowaliśmy występowanie dużego zapotrzebowania na ofertę wycieczek krajowych. Na rynku istniała szeroka oferta wyjazdów zagranicznych, ale brakowało wycieczek nad rumuńskie morze czy w góry. Lidl w Rumunii odpowiedział na to zapotrzebowanie. Według nas Polacy także lubią podróżować po swoim kraju, potrzebne są tylko atrakcyjne oferty. Dlatego naszym celem, poprzez Lidl Podróże, stało się również wzmocnienie turystyki regionalnej w Polsce, a dodatkowo – mając za partnerów inne kraje, w których funkcjonuje Lidl Podróże – jesteśmy w stanie rekomendować i dostarczać polskie produkty turystyczne do innych krajów, podobnie zresztą jak robimy to od lat z polską żywnością. Dzięki temu możemy popularyzować Polskę jako atrakcyjny turystycznie region Europy.
Kiedy podjęto decyzję o stworzeniu marki Lidl Podróże? Jak długo trwały przygotowania?
W Lidlu zwracamy szczególną uwagę na potrzeby naszych klientów i z tego względu nieustannie wdrażamy innowacyjne rozwiązania. W ciągu kilkunastu lat naszej działalności przedstawiliśmy setki przepisów, wspólnie z klientami Lidla przygotowaliśmy tysiące potraw i, jako pierwsi, w 2007 roku wprowadziliśmy koncept tygodni tematycznych, dzięki któremu mogliśmy zabrać ich w podróż po kuchniach świata. Zaczęliśmy się zastanawiać, w jaki sposób doświadczenie zakupowe możemy przenieść z naszych sklepów do innych obszarów działalności. Wdrażając koncept Lidl Podróże chcieliśmy pójść o krok dalej i pokazać innym świat od kuchni. Czerpiąc z doświadczeń innych krajów, w których funkcjonuje Lidl Podróże, zastanawialiśmy się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego również w Polsce. Do uruchomienia naszej nowej marki potrzebne była odpowiednia wiedza i doświadczenie...