Z początkiem sezonu zimowego 2017/2018 łotewskie linie lotnicze airBaltic (oficjalnie zarejestrowane jako Air Baltic) zwiększają swoją aktywność na rynku polskim.
Wprowadzenie nowej strategii przewoźnika w Polsce jest możliwe dzięki sukcesywnemu powiększaniu floty, co rozpoczęło się z końcem 2016 r., kiedy to airBaltic otrzymał pierwszy z 20 zamówionych samolotów typu Bombardier CS300. Od października airBaltic zwiększył liczbę połączeń na trasie Ryga-Warszawa-Ryga z dotychczasowych siedmiu do 12 połączeń tygodniowo. Dotychczas loty odbywały się raz dziennie, a obecnie są po dwa w dniach od poniedziałku do piątku (rano i wieczorem) oraz po jednym w dni weekendowe (sobota rano i niedziela wieczorem). Tego typu oferta realizowana w ciągu tygodnia znacznie zwiększa atrakcyjność przewoźnika wśród klientów, zwłaszcza korporacyjnych, umożliwiając im odbycie podróży służbowych do Rygi w ciągu jednego dnia, bez konieczności nocowania w Rydze. Rozkład ten zwiększa również liczbę dostępnych wygodnych połączeń tranzytowych przez Rygę do takich portów lotniczych jak Tallinn, Wilno, Helsinki, St. Petersburg, Moskwa, Sztokholm, Oslo i Abu Dhabi (nowość w ofercie airBaltic). Ekspansja przewoźnika na polskim rynku nie ogranicza się wyłącznie do Warszawy. Od 27 marca airBaltic ponownie wprowadza połączenie na trasie Ryga-Gdańsk-Ryga. Będzie to na razie połączenie sezonowe (do 27 października), zawieszone w przeszłości ze względu na niedobór maszyn, które mogły obsługiwać wszystkie trasy oferowane przez tego liczącego się w regionie łotewskiego przewoźnika. Połączenie będzie realizowane trzy razy w tygodniu. Linie airBaltic, będące prawie w całości własnością państwa łotewskiego (99,8 proc. udziałów), oferują połączenia do ponad 60 portów lotniczych w Europie i na Bliskim Wschodzie. Od lat firma skutecznie łączy najlepsze praktyki regularnych i niskokosztowych przewoźników. Dzięki trzem hubom w stolicach państw bałtyckich (Rydze, Tallinnie i Wilnie) ma mocną pozycję w regionie Europy Północno-Wschodniej.