Rainbow doskonały rok 2017

Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.4 mln zł, a sprzedaż imprez turystycznych przyniosła 1,27 mln zł. Było to więcej niż w poprzednim roku o 21 proc.

 

 rt 2018 02a3 42

  Liczba obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys. i jest wyższa o 24,8 proc. Nastąpił również bardzo znaczny wzrost zysku brutto – aż o 42 proc.! (do 47 mln zł). Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu lato 2018 – zanotowano wzrost aż o 36,8 proc. Ważnym wewnętrznym czynnikiem wzrostu przychodów był znaczący wzrost sprzedaży we własnych kanałach dystrybucji (internet, oddziały własne), które zostały znacznie zmodernizowane i rozbudowane w 2016 r., kiedy to Rainbow otworzył 30 salonów sprzedaży w centrach handlowych. To zaowocowało niższymi wydatkami na marketing aż o 7,1 proc. Ważnym czynnikiem wzrostu efektywności była lepsza przedsprzedaż oferty letniej – zanotowano aż o 41 proc. więcej rezerwacji w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Na uwagę zasługuje również działalność hotelowa prowadzona przez spółkę zależną Rainbow Hotels A.E. Prowadzi ona hotel na greckiej wyspie Zakintos, który rozpoczął pełną działalność w sezonie lato 2017 i osiągnął zysk netto na poziomie 594 tys. zł. Kolejnym etapem tej inwestycji jest budowa w 2018 r. dodatkowych 47 pokoi w istniejącym obiekcie, co pozwoli osiągnąć dużo wyższą rentowność. Hotel ma mieć kategorię 5*.


Wydanie: 3/2018, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail