Na rynku start-upów zadebiutował adventoor.com.

2018-04-10

Adventoor.com to system rezerwacyjny dla branży turystyki aktywnej. To jedyne w Polsce narzędzie dostosowane do specyfiki działalności wszystkich outdoorowych dyscyplin sportowych pod kątem sprzedaży usług. Funkcjonalności portalu tj. wyszukiwanie, rezerwacja, sprzedaż realizowane są w trzech obszarach: uczestnictwo, wypożyczalnia sprzętu oraz instruktaż.

Advent

– Pomysł na marketplace dla aktywności sportowych ze szczególnym uwzględnieniem sportów outdoorowych, powstał na bazie doświadczeń założycieli spółki. Jako osoby aktywne, dostrzegliśmy brak zorganizowania tej niszy rynkowej – częstym, nawracającym problemem był długotrwały proces wyszukiwania i rezerwacji optymalnej oferty. Postanowiliśmy ten problem rozwiązać dzięki stworzeniu platformy dedykowanej aktywnościom outdoor. Rozpoczęcie bezpośrednich prac nad portalem było poprzedzone analizą rynku pod kątem podobnych inicjatyw w Polsce i na świecie. Okazało się, że o ile nie brakuje wyszukiwarek wyjazdów zorganizowanych, to rynek turystyki aktywnej dość często jest zagospodarowany jedynie lokalnie, dla określonej aktywności. Dodatkowo, wraz z wieloma ekspertami z branży turystycznej
i marketingowej przeanalizowaliśmy obecne trendy w turystyce, które jasno wskazują na dynamiczny rozwój właśnie branży turystyki aktywnej. Wiąże się to ze wzrostem świadomości zdrowotnej w społeczeństwie, odejściem od masowej turystyki w kierunku samodzielnie organizowanych podróży, rosnącej popularności wyjazdów sportowych, zwłaszcza tych krótkich (np. dwu-i trzydniowych), a także zwiększającą się potrzebą redukcji stresu, której sprzyja sport i adrenalina – mówi Dorota Sierakowska, współzałożycielka adventoor.com.

Adventoor.com rozwiązuje problem rozdrobnionej i niedojrzałej biznesowo branży. Wielu dostawców usług turystycznych to małe i średnie przedsiębiorstwa, prowadzone przez pasjonatów konkretnego sportu. Duża część tych firm nie zaistniała dotychczas w sieci lub promuje się tradycyjnymi metodami (banery, ulotki), na niewielką skalę tj. w miejscu, w którym się odbywają. W związku z tym wielu turystów nie ma szans na zdobycie informacji o danej aktywności i jej organizatorze, nie mówiąc już o możliwości rezerwacji przez Internet czy płatności online. Platforma dostarcza organizatorom aktywności turystycznych uniwersalny system rezerwacji dla swoich usług, ułatwiając im organizację pracy w firmie, stwarzając jednocześnie dodatkowe miejsce do promocji i marketingu swoich usług. Użytkownicy natomiast zyskują wygodny i kompleksowy sposób zakupu uczestnictwa w wybranej przez siebie aktywności.

– Adventoor.com to serwis zarówno dla partnerów świadczących usługi turystyczne, jak i ich odbiorców, czyli podróżników poszukujących aktywnych form spędzania czasu. Portal zyskuje w oczach odbiorców zarówno biznesowych, jak i użytkowników, kompleksowym podejściem do tematu oraz warstwą funkcjonalną. Potencjał strony docenili m.in. uznani w regionach fotograficy krajobrazu, którzy dzielą się z nami swoimi zasobami zdjęć, tym samym wzbogacają warstwę wizualną portalu. Projekt docelowo będzie posiadał także aplikację mobilną, nad którą trwają prace projektowe. Przed nami sezon sportów wiosenno-letnich, już dziś mamy bardzo ciekawą reprezentację chociażby z branży nurkowej, są to m.in. Best Drivers, Divemania, Firstdive, Lionfish – dodaje Konrad Komaiszko, współzałożyciel adventoor.com.

Wartością dodaną projektu jest warstwa edukacyjna w postaci wyszukiwarki, która podzielona jest na dwa obszary: regiony i aktywności. Znajdują się w niej interesujące opisy atrakcji turystycznych znajdujących się na danym terenie oraz informacje o poszczególnych sportach, w tym porady jak przygotować się do aktywności pod względem kondycyjnym czy wyposażenia sprzętowego. Jeszcze w tym miesiącu pojawią się wpisy na blogu, do którego zostali zaangażowani m.in. partnerzy portalu.

Aktualnie start-up obsługuje ponad dwadzieścia dyscyplin na obszarze całej Polski. Nieustannie poszerza portfolio usług i grono partnerów. Niebawem zostanie uruchomiona także anglojęzyczna wersja portalu. W planach jest również wersja niemiecka, hiszpańska i rosyjska. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia zwiększającej się aktywności turystów zagranicznych, którzy coraz chętniej odwiedzają Polskę. Projektem zainteresowały się także Regionalne Organizacje Turystyczne. Z ich perspektywy portal stanowi ciekawą formę promocji Polski oraz realizuje zadania komercjalizacji usług branży turystycznej.


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail