Dubai Tourism opublikował coroczny „Visitor Report”, przedstawiający szczegółową analizę wyników turystyki przyjazdowej za ubiegły roku, jak również przegląd najważniejszych kampanii promocyjnych.
Za najważniejszy cel strategiczny Dubai Tourism uznaje osiągnięcie poziomu 20 mln odwiedzających do roku 2020. Jak wynika z raportu, w 2017 r. Dubaj odwiedziło 15,8 mln gości, co stanowiło wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 10 największych rynków źródłowych pochodziło 59 proc. łącznej liczby turystów. Trzech na czterech gości stanowiły rodziny oraz pary, co potwierdza, że Dubaj jest przede wszystkim kierunkiem rodzinnym. Wiele osób postrzega Dubaj jako cel podróży biznesowych, tymczasem okazuje się, że 73,8 proc. turystów przyjechało do tego emiratu w celach rekreacyjnych, 13,9 proc. w odwiedziny do znajomych i krewnych, a podróże służbowe stanowiły zaledwie 11,5 proc. Średni czas pobytu w Dubaju w ubiegłym roku wyniósł aż 7,6 dnia. Najpopularniejszą atrakcją miasta pozostaje The Dubai Mall, który przyciągnął aż 97 proc. wszystkich odwiedzających. W dalszej kolejności najchętniej odwiedzano Fontannę Dubaju (81 proc.) oraz historyczne dzielnice miasta (63 proc.).
Aż 99,4 proc. ankietowanych odwiedzających stwierdziło, że są zadowoleni lub bardzo zadowoleni (69,1 proc.) z pobytu w Dubaju. Największy wzrost ogólnego poziomu satysfakcji zaobserwowano wśród podróżujących z Niemiec i Francji oraz Chin. Raport opisuje ponadto sukcesy kampanii społecznościowych, cyfrowych i marketingowych prowadzonych w 2017 r. przez Dubai Tourism, w tym serii filmów krótkometrażowych #BeMyGuest z udziałem gwiazdy Bollywood Shah Rukh Khana, sezonowych kampanii na najważniejszych rynkach na całym świecie. Ponadto analizuje perspektywy szybko rozwijającej się branży turystycznej Dubaju, podkreślając znaczenie inicjatyw, takich jak idea Smart City czy 10X inintiatives, które mają wpłynąć nie tylko na branżę turystyczną i powiązane z nią sektory gospodarki, ale także doświadczenie Dubaju przez odwiedzających.