ECTAA stara się jak najlepiej reprezentować interesy stowarzyszonych organizacji

Nasza organizacja za pośrednictwem narodowych związków reprezentuje około 70 tys. agencji turystycznych, agentów i organizatorów turystyki – deklaruje Paweł Niewiadomski, prezes PIT i ECTAA.

 rt 2018 06e 18

 Czym dokładnie jest i czym zajmuje się ECTAA?

Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ECTAA to stowarzyszenie zrzeszające samorządy gospodarcze 30 państw europejskich i reprezentujące na forum europejskim stowarzyszenia branżowe, organizatorów turystyki i agentów turystycznych. To ostatnie warto podkreślić, bo często zapomina się o tym, że ECTAA to zrzeszenie również agentów. W sumie za pośrednictwem organizacji krajowych reprezentuje interesy około 70 tys. agentów turystycznych i organizatorów turystyki w całej Europie. Organizacja zajmuje się przede wszystkim lobbingiem na szczeblu unijnym. Działania te prowadzone są przy instytucjach takich, jak Komisja Europejska czy Parlament Europejski. W wypadku każdego aktu prawnego dotyczącego turystyki czy mającego wpływ na turystykę, ECTAA zajmuje stanowisko, jako organizacja de facto afiliowana przy tych instytucjach. Zwykle te instytucje unijne same zwracają się do nas o opiniowanie nowych lub już obowiązujących przepisów dotyczących branży turystycznej. W wypadku aktów obowiązujących następuje to wówczas, gdy w planach jest zmiana takiego aktu prawnego. Na co dzień ECTAA stara się jak najlepiej reprezentować interesy gospodarcze organizacji swoich członków.

Jaka jest struktura ECTAA, jak wygląda działalność na co dzień?

Organizacje krajowe, które chciałyby stać się członkami ECTAA, przede wszystkim muszą być reprezentatywne dla danego rynku. Będąc już członkiem organizacji, zgłaszają do zarządu swoich przedstawicieli – ja jestem takim właśnie przedstawicielem Polskiej Izby Turystyki przy ECTAA. Oprócz zarządu, w ECTAA działają komisje problemowe, które przygotowują stanowiska w różnych kwestiach poruszanych na szczeblu unijnym. Wymienić można komisje ds. transportu lotniczego, ds. prawnych, podatkowych, ds. organizatorów...


Wydanie: 5/2018, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail