Do Bułgarii nie tylko latem

Piaszczyste, ciepłe plaże i czyste wody, malownicze miasta i miasteczka, wielowiekowe zabytki i smaczna kuchnia – to tylko niektóre z wielu atrakcji Bułgarii, co roku przyciągające turystów nie tylko z Polski. Kraj ten jest wyjątkowo popularnym europejskim kierunkiem turystycznym, przygotowanym na przyjęcie gości nie tylko podczas wakacji.

 

 rt 2018 07az 20

  Bułgaria od wielu lat jest jednym z krajów najchętniej odwiedzanych przez Polaków podczas wakacji. Jednak nie tylko my lubimy wyjazdy nad Morze Czarne. Dane banku centralnego Bułgarii wskazują, że przychody w turystyce w pierwszych czerech miesiącach 2018 r. były o prawie 11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2017 r., a liczba zagranicznych turystów przekroczyła 1,72 mln, co oznacza wzrost o 9,3 proc. Duże zainteresowanie Bułgarią wykazują turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Izraela, Turcji, Rosji i Ukrainy. Z danych z maja 2018 r. wynika, że liczba zagranicznych turystów powiększyła się o 8,4 proc. do 86,3 mln. Wzrosła liczba przyjazdów turystów z Rumunii (+0,5 proc.), Niemiec (+24 proc.), Wielkiej Brytanii (+14,9 proc.) oraz Polski (+ 83,2 proc.). Przemysł turystyczny jest w tym kraju jednym z ważniejszych sektorów gospodarki. Podróże i turystyka wniosły do PKB Bułgarii 6,6 mld dol. w 2017 r. (11,5 proc. PKB) i oczekuje się, że w tym roku wartość ta wzrośnie o 0,1 proc. Warto odnotować, że w 2017 r. Bułgaria osiągnęła rekordowy poziom w turystyce przyjazdowej, wyjazdowej i krajowej. A ponieważ sezon turystyczny w pełni, trudno jeszcze o jakiekolwiek podsumowania, ale wszystko wskazuje na to, że w tym roku tendencja wzrostowa się utrzyma. 

Ważna dziedzina gospodarki

Prognozuje się, że wzrost gospodarczy ma wynieść 3,6 proc. rocznie, do 188,1 mld PKB w 2028 r. (13,3 proc. PKB). Sektor turystyczny w ubiegłym roku pozwolił Bułgarom stworzyć 90 tys. miejsc pracy bezpośrednio związanych z turystyką i gastronomią, co stanowi 2,9 proc. całkowitego zatrudnienia. Zakłada się, że do 2028 r. sektor ten ma dać 115 tys. miejsc pracy, co oznacza wzrost o 2,6 proc. rocznie. Mając świadomość ogromnego znaczenia turystyki w gospodarce kraju, Bułgaria kładzie duży nacisk na jakość i różnorodność oferty turystycznej oraz inwestycje związane z modernizacją i ulepszaniem infrastruktury. Obok popularnych form turystyki, takich jak letni wypoczynek nad morzem czy zimą narty w górach, Bułgaria pozycjonuje się jako kierunek całoroczny. Popularność tego kraju, jako chętnie odwiedzanego przez europejskich turystów, może wynikać z wielu powodów. Jednym z nich jest niewątpliwie fakt, że jest to jeden z najtańszych kierunków wakacyjnych Europy, który w konkurencji ze swoimi afrykańskimi rywalami (Turcja, Egipt czy Tunezja) nieprzerwanie cieszy się opinią miejsca wyjątkowo...



Anna Jabłońska

Wydanie: 7/2018, PREZENTACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail