Jak podaje dubajski Departament Turystyki, Marketingu i Handlu (Dubai Tourism), w ciągu pierwszego półrocza 2018 r. Dubaj odwiedziło aż 8,10 mln osób.
Wraz ze wzrostem liczby przyjezdnych odnotowuje się również wzrost wartości branży turystycznej, która na koniec 2017 r. osiągnęła poziom 109 mld dirhamów (AED). Wśród rynków generujących ruch turystyczny do Dubaju wciąż prym wiodą Indie. Oszacowano, że w pierwszym półroczu 2018 r. miasto odwiedziło ponad milion osób z Półwyspu Indyjskiego (3 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku). Jest to w dużej mierze zasługa współpracy Dubai Tourism z gwiazdą Bollywoodu Shah Rukh Khanem, który został zaangażowany w kampanię #BeMyGuest. Kolejne miejsca, tak jak w latach ubiegłych, zajmują Arabia Saudyjska oraz Wielka Brytania. Chlubne czwarte miejsce pod względem liczby odwiedzających Dubaj zajęły Chiny, odnotowując w omawianym okresie 9-proc. wzrost (453 tys. osób). Pierwsze półrocze br. to również wzrost liczby rosyjskich turystów. Jak wynika z obliczeń Departamentu Turystyki, Marketingu i Handlu, od 1 stycznia do 30 czerwca 2018 r. Dubaj odwiedziło aż 405 tys. Rosjan (74 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku), windując swój kraj na piąte miejsce w rankingu pochodzenia turystów. Warto podkreślić, że rosnąca popularność Dubaju wśród przyjezdnych z Chin i Rosji to wynik zmian regulacyjnych, wprowadzonych odpowiednio pod koniec 2016 r. i na początku 2017 r., umożliwiających bezwizowy ruch turystyczny dla obywateli obu państw przybywających do ZEA. Zebrane dane potwierdzają również, że między styczniem a czerwcem br. wzrastała liczba noclegów, która ostatecznie wyniosła 14,97 mln (+0,44 mln w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku).