Wielu naszych partnerów, którzy uczestniczą w akcji od kilku edycji, podkreśla, że udział w niej ma wpisany w swojej strategii promocji na kolejne lata, bo przemawia za tym zarówno aspekt ekonomiczny, jak i wizerunkowy – mówi z Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Do kogo skierowana jest akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”? Jaki jest jej główny cel?
Akcja działa dwutorowo. Jednym z odbiorców, a jednocześnie beneficjentów akcji jest branża turystyczna i okołoturystyczna, która może liczyć na wpływy finansowe w mniej obleganym przez odwiedzających czasie. Ogromnym plusem i szansą jest konsolidacja działań, dzięki której partnerzy zyskują możliwość wspólnej promocji pod znaną i pozytywnie ocenianą marką „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Taką promocję prowadzi Polska Organizacja Turystyczna we współpracy Ministerstwem Sportu i Turystyki, korzystając z wielu narzędzi promocji zarówno w standardowych mediach, jak i w mediach społecznościowych. Drugim z beneficjentów są oczywiście turyści, którzy otrzymują atrakcyjną ofertę wyjazdu na weekend z dużą, bo aż 50-proc. zniżką w stosunku do cen regularnych. To daje możliwość wyjazdu w atrakcyjnej cenie, poza sezonem, w często nieznane, dotąd przez nas nieodkryte miejsca. Taki jest też cel akcji – stworzyć najlepsze warunki do uświadomienia polskim turystom, jak wiele miejsc w naszym kraju jest wartych odwiedzenia. Bardzo często znajdują się one blisko miejsca zamieszkania.
Kim są uczestnicy? Jakie podmioty dominują pośród zgłaszających się?
W każdej z dotychczasowych edycji wśród partnerów akcji dominują usługi noclegowe. Bardzo się z tego cieszymy, ponieważ często koszt zakwaterowania jest największym wydatkiem, szczególnie kiedy podróżuje stanowią również muzea i obiekty zabytkowe, restauracje, środki komunikacji, inne obiekty kultury, jak np. teatry. Zgłoszenia są na tyle...