Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 


Wrost ceny w świetle nowych przepisów

Organizator turystyki przed rozpoczęciem imprezy turystycznej może dokonać jednostronnie zmiany warunków umowy o udział w imprezie turystycznej wyłącznie w sytuacjach określonych w ustawie o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Jedną z nich jest zmiana ceny.

 rt 2018 10z 20

  Po zawarciu umowy o udział w imprezie turystycznej podwyższenie ceny jest możliwe wyłącznie wówczas, gdy w umowie wyraźnie zastrzeżono taką możliwość oraz gdy równocześnie w umowie zastrzeżono możliwość obniżki ceny. W umowie o udział w imprezie turystycznej jest określone, w jaki sposób będą obliczane zmiany cen. Tak więc organizator turystyki musi wpisać możliwość podwyżki ceny do umowy – w przeciwnym razie nie będzie mógł tego uczynić. Cena ustalona w umowie o udział w imprezie turystycznej nie może być podwyższona w ciągu 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej. 

Tak było

W poprzedniej ustawie o usługach turystycznych cena ustalona w umowie nie mogła być podwyższona, chyba że umowa wyraźnie przewidywała możliwość podwyższenia ceny, a organizator turystyki udokumentował wpływ na podwyższenie ceny przez jedną z następujących okoliczności: • wzrost kosztów transportu, • wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych, • wzrost kursów walut. W ciągu 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie mogła być podwyższona. 



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 10/2018, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne