Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 


Jakie będzie lato 2019

Jak będzie wyglądał najbliższy sezon? To pytanie, które co roku zadają sobie touroperatorzy. I choć na starcie sprzedaży trudno coś dokładniej prorokować, to pierwsze sygnały są dość pozytywne.

 

 rt 2018 11z 29

 

Jak wynika z opublikowanych przez Travelplanet danych, to nie Grecja, ale Turcja jest liderem wczesnych rezerwacji na przyszłe lato. Wzrosły one ogółem o 35 proc., co pokazuje, że zmiana sposobu kupowania wakacji z last na first minute jest trwała. Turyści uznali, że wyjątkowe obniżki cen w mijającym sezonie to jednorazowe zdarzenie. Najistotniejsze zjawisko to duży wzrost rezerwacji już jesienią 2018 r. na lato przyszłego roku. Do 20 października klienci biur podróży kupili o blisko 35 proc. więcej imprez turystycznych na przyszłoroczne lato (wyjazdy od 1 czerwca do 30 września 2019 r.) – wynika ze statystyk rezerwacyjnych Travelplanet.pl. Znacznie mniej optymistyczne dane opublikował PZOT w swoich raportach. Na początku listopada wzrost wynosił tam ponad 27 proc., lecz w połowie miesiąca już poniżej 1 proc. Trzeba jednak pamiętać, że dane te różnią się o tyle, że Travelplanet analizuje jedynie sprzedaż imprez na lato 2019, podczas gdy w danych PZOT analizowana jest również sprzedaż wyjazdów wcześniejszych, w tym tych w miesiącach zimowych (a więc zarówno narciarskich, jak i do tropików). Jeśli uznać, że imprezy lotnicze w znacznej mierze dotyczą wyjazdów letnich (a więc sprzedaży first minute), to tu, według PZOT, wzrost w ostatnim tygodniu wyniósł 2,5 proc. Skala wzrostu w Travelplanet jest zbliżona do tych, które notowano w 2017 i pierwszej połowie 2018 r. Klienci radykalnie zmienili zachowania i decydowali się kupować wakacje znacznie wcześniej niż w ubiegłych latach. Przesądzające znaczenie ma przekonanie o stabilności branży turystycznej, ale przede wszystkim o stabilności ceny, za którą polecimy na wakacje. Gwarancja najniższej ceny, którą touroperatorzy dają na dużą część swojej oferty, spowodowała, że znikł ostatni z powodów, by zakupy odkładać na ostatnią chwilę. Obecny wzrost rezerwacji może być o tyle...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 11/2018, ANALIZA

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne