Bardzo mi zależało, żeby pokazać nową odsłonę w działaniu WOT, chciałam też, aby nasi członkowie czuli, że mają realny wpływ na to, jak działa i co robi organizacja. Kiedy mówię „WOT”, nie myślę wyłącznie o ośmioosobowym zespole biura, ale o wszystkich 83 aktywnie współpracujących członkach – mówi Barbara Tutak, prezes zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Warszawska Organizacja Turystyczna ma od czerwca 2018 r. nowy zarząd. Co się zmieniło w tym czasie? Jakie działania podjęły nowe władze organizacji?
Z mojej perspektywy w ciągu tych siedmiu miesięcy wydarzyło się naprawdę dużo. Podejmując się zarządzania Warszawską Organizacją Turystyczną, myśleliśmy przede wszystkim o zwiększeniu aktywności związanych z turystyką wypoczynkową, ponieważ działania w sferze MICE są już mocno rozwinięte. Skoncentrowaliśmy się na kontynuacji istniejących i powołaniu do życia kilku nowych projektów, w które mocno zaangażowaliśmy właściwie wszystkie grupy członków (m.in. hotele, instytucje kultury, touroperatorów czy restauracje) oraz wielu interesariuszy zewnętrznych, jak np. Polskie Linie Lotnicze LOT, Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego UM Warszawy, Szkołę Główną Handlową czy Akademię Wychowania Fizycznego. Ze szczegółami każdego z tych projektów („Warszawa kulinarna”, „Warszawa stopover”, „Edukacja i rozwój”, „Nowe produkty turystyczne dla rewitalizowanej Pragi” i inne) można się zapoznać na naszej stronie www. wot.waw.pl. Oczywiście bardzo ważnym działaniem, które kontynuujemy w nowej odsłonie, jest „Warsaw City Break”, czyli promocja Warszawy jako miejsca odwiedzin na krótkie, weekendowe wizyty. Co ważne, w każdym z podstawowych obszarów naszej działalności (MICE, turystyka wypoczynkowa oraz budowanie synergii lokalnej branży) odświeżyliśmy dotychczasowe strony internetowe, czyniąc je bardziej nowoczesnymi i przyjaznymi odbiorcy. Zachęcam do odwiedzin każdej z nich: www.warsawconvention.pl, www.warsawcitybreak.com oraz wspomnianej już www.wot.waw.pl. Jednocześnie odbyliśmy dziesiątki spotkań, w celu zachęcenia przedsiębiorców do wspólnej pracy na rzecz rozwoju turystyki w Warszawie. Efektem tych spotkań jest przyjęcie w poczet organizacji 12 nowych członków i deklaracje chęci przystąpienia kolejnych przedstawicieli branży. Między innymi dla wsparcia działań mających na celu pozyskiwanie członków stworzyliśmy film „Discover Warsaw” (dostępny na stronie organizacji), który pokazuje warszawski segment MICE i turystykę wypoczynkową jako dynamicznie rozwijające się gałęzie gospodarki i jednocześnie zaprasza podmioty z różnych obszarów do współpracy z WOT. Z przyjemnością mogę jednocześnie powiedzieć, że film ten zajął II miejsce w kategorii „Smaczek Regionu” na festiwalu organizowanym przez portal Wasza Turystyka. Takie wyróżnienia ogromnie cieszą i motywują do dalszej intensywnej pracy.
Wróćmy na chwilę do projektu, w który zaangażowała się WOT, tj. działania na rzecz edukacji dla branży turystycznej. Na czym to...