Jak Polacy finansują zakup wyjazdów turystycznych – analiza eSky.pl

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy eSky.pl wynika, że aż 70 proc. internautów regularnie bądź sporadycznie oszczędza na podróże.

 

 rt 2019 12a 03

  Przeprowadzone przez Mobile Institute badanie „Polak w podróży – podróżowanie z eSky.pl” wykazuje, że blisko 37 proc. ankietowanych, by podróżować, odkłada drobne sumy bądź wolne środki w sposób regularny, a 33 proc. – sporadycznie. Najczęściej zaczynamy zbierać pieniądze na wymarzoną podróż od trzech do sześciu miesięcy przed wyjazdem. Niemal 3/4 zapytanych internautów przyznało, że przegląda oferty wycieczek i sprawdza ceny lotów, nie mając konkretnych planów podróży. Okres okołoświąteczny sprzyja planowaniu wyjazdów – przed nami są wolne dni między Bożym Narodzeniem a sylwestrem, a następnie ferie zimowe. Wielu Polaków w grudniu odwiedzi także świąteczne miasteczka i jarmarki, z których słyną zwłaszcza nasi zachodni sąsiedzi. Same wyjazdy i podróże są również coraz częstszą alternatywą wobec tradycyjnie spędzanych świąt w domu lub po prostu prezentem dla najbliższych. – E-commerce w Polsce rośnie średnio kilkanaście procent rocznie, a rodzimi konsumenci są bardzo otwarci na nowości. Chętnie korzystają w związku z tym także z nowych form finansowania zakupów i kupują zgodnie z ideą „smart” – poszukując najlepszych ofert w danym momencie i optymalizując koszty. Zależy im także na rozwiązaniach, które ułatwiają i przyspieszają zakup, dlatego coraz częściej wybierają także płatności ratalne online. Płatności ratalne cieszą się rosnącym zainteresowaniem na całym świecie także w branży travel – głównie w online’owych biurach podróży – mówi Tomasz Żołnierz, head of business development PayU Credit. A na czym, wybierając się w podróż, nie lubimy oszczędzać? Z badania wynika, że 27 proc. ankietowanych jest skłonnych zapłacić więcej, niż pierwotnie zakładało, za hotel, 23 proc. – za wyżywienie. Na nocleg są gotowe wydać więcej przede wszystkim osoby o dochodach najwyższych, powyżej 7 tys. zł miesięcznie na osobę w gospodarstwie domowym (57 proc.). Z kolei na usługi dodatkowe – ubezpieczenia turystyczne, wynajem aut, dodatkowe wycieczki lokalne – więcej są skłonne przeznaczyć osoby w wieku powyżej 54 lat (54 proc.).


Wydanie: 12/2019, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail