Czy turystyka trafi do sfery dóbr luksusowych?

Przez ostatnie miesiące żyliśmy głównie w izolacji spowodowanej pandemią koronawirusa, która uziemiła samoloty, sparaliżowała ruch turystyczny i sprawiła, że przestaliśmy podróżować. Z tej perspektywy mglistym wspomnieniem wydaje się fakt, że w ostatnich latach turystyka masowa zdominowała wyjazdy wakacyjne Polaków, którzy chętnie odwiedzali zagraniczne, popularne kurorty.

rt 2020 05a 15

 

 

Równolegle do turystyki masowej rozwijała się turystyka kameralna, charakteryzującą się zupełnie inną filozofią i indywidualnym podejściem do klienta. Dziś w nowej rzeczywistości i zdecydowanie trudniejszej sytuacji rynkowej nasuwają się pytania: czy turystyka trafi do sfery dóbr luksusowych? Czy znów chętnie będziemy odwiedzać np. Azję i jak może wyglądać turystyka po pandemii? Jeśli większość z nas odczuwa w portfelach następstwa kwarantanny, produkt turystyczny, szczególnie dla klientów, którzy do tej pory kierowali się przede wszystkim ceną, decydując się na ofertę dużych touroperatorów, może stać się mniej dostępny. Przymus zaspokajania codziennych potrzeb życiowych może być niestety powodem ograniczenia środków przeznaczanych na wakacje, szczególnie w sezonie letnim 2020. W związku z tym można sądzić, że przez pewien czas na rynku, wobec zmniejszonej liczby turystów, bardziej zauważalnymi klientami mogą się stać ci z bardziej zasobnym portfelem, co może powodować, że pod nich będzie projektowanych więcej produktów. Czy to oznacza, że na znaczeniu zyska turystyka kameralna, a biurom podróży organizującym butikowe wyjazdy przybędzie klientów? – Rynek turystyki kameralnej od lat rozwijał się równolegle do masowych wyjazdów wakacyjnych, realizowanych przez największych touroperatorów. Zmieniająca się sytuacja na świecie w obliczu nowych zagrożeń cywilizacyjnych może dodatkowo wpłynąć na zwiększenie zainteresowania turystyką kameralną, czyli skupiającą się na bardziej indywidualnych potrzebach turystycznych. Chodzi o wyjazdy dla dwóch-pięciu osób, małych grup z bardzo sprecyzowanymi potrzebami i planami. Do niedawna była to przede wszystkim propozycja...



Anna Buczyńska

Wydanie: 5/2020, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail