Muzea znów przyjmują gości

Placówki muzealne, tak jak wiele innych tego typu obiektów, musiały zostać zamknięte i zaprzestać działalności. Na szczęście znów mogą przyjmować gości, chociaż – przez zalecenia spowodowane walką z pandemią – na razie nie odbywa się to na normalnych zasadach. Niektóre z tych placówek postanowiły aktywnie walczyć o klientów dla siebie i innych tego typu obiektów. Jak i co można oraz jakie działania podjęły niektóre muzea –przezentujemy poniżej.

rt 2020 05a 16

Muzeum Polskiej Wódki

Muzeum zainicjowało akcję #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, propagujące nowe zasady zwiedzania. Akcję wspiera lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna, wdrożyło ją już Muzeum Życia w PRL. Do akcji dołączyć może każda instytucja o charakterze muzeum czy galerii. Wystarczy umieścić w specjalnej dobrze widocznej zakładce na swojej stronie WWW informacje o zastosowanych w muzeum/galerii środkach higieny i rozwiązaniach w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa wraz z logo akcji. Więcej informacji oraz materiały do pobrania na stronie www. muzeumpolskiejwodki.pl. Również każdy z odwiedzających ma szansę akcję wesprzeć i rozpropagować, wpisując w swoim poście w mediach społecznościowych #pewniewmuzeum. W tej akcji w samym muzeum podjęto wiele działań mających zapewnić bezpieczeństwo zarówno zwiedzającym, jak i pracownikom. Systematycznie, dwa razy w miesiącu, odkażane są wszystkie wnętrza muzeum. Zlecany jest systematyczny, comiesięczny serwis i przegląd sprzętu wentylacyjno-klimatyzacyjnego. Wyposażono osoby utrzymujące czystość w obiekcie w środki dezynfekujące do codziennego użytku. Przygotowano odpowiednie pionowe i poziome oznaczenia ostrzegawcze. Odłożono w czasie możliwoścć korzystania z szatni. Oznaczono miejsca ze środkami dezynfekującymi specjalnymi naklejkami informacyjnymi. Powieszone zostały w widocznych miejscach przy kasach podstawowe informacje o niezbędnych środkach ostrożności. Zapewnione są środki ochrony osobistej dla zwiedzających – płyny dezynfekcyjne we wszystkich przestrzeniach wspólnych. Recepcja, wszystkie kasy oraz stanowisko ochrony wyposażono w dodatkowe zabezpieczenia w postaci pionowych zasłon pleksi. Wprowadzono również ograniczenie liczebności zwiedzających w grupie z 25 osób do maksymalnie 10 osób – przy takiej liczbie osób wnętrza muzeum pozwalają na zachowanie wymaganego dystansu między uczestnikami. Oznaczono na podłogach miejsca do stania, aby zapewnić odpowiedni dystans między zwiedzającymi. Wszystkie multimedia i pozostałe urządzenia aktywowane dotykiem obsługiwane są wyłącznie przez przewodnika w rękawiczkach jednorazowych. Po każdej degustacji, szkoleniu czy warsztacie wszystkie stoliki i krzesła są dezynfekowane. Ograniczono godziny zwiedzania z 11 godzin do ośmiu. Zreorganizowana została działalność edukacyjna – przygotowano nowy plan szkoleń i warsztatów, ograniczono liczbę uczestników i zwiększono dyspozycyjność służby ochrony muzeum w zakresie monitorowania i przestrzegania przez gości reżimu sanitarnego. Dostosowano zasady zwiedzania muzeum do bieżących wymagań sanitarnych – treść szczegółowych zasad udostępniona jest na stronie www.muzeumpolskiejwodki.pl. Przygotowana została równolegle oferta wirtualnego zwiedzania oraz szkoleń i warsztatów. Uruchomiono muzealny sklep online. Placówka zadbała też o bezpieczeństwo pracowników. Podzielono zespół na dwie niezależne od siebie grupy, pracujące na różnych zmianach i zapewniono wszystkim pracownikom dostęp do środków ochrony indywidualnej, tj. płynów dezynfekcyjnych, maseczek i rękawiczek. Zorganizowano stanowiska pracy z uwzględnieniem dystansu 2 m między pracownikami i pozostawiono system pracy zdalnej dla pracowników biurowych 

Spichlerz Polskiego Rocka w Jarocinie

Po ponaddwumiesięcznej przerwie, w sobotę 30 maja 2020 r. został otwarty dla zwiedzających Spichlerz Polskiego Rocka w Jarocinie. Jest to nowoczesne muzeum poświęcone 50-letniej historii jarocińskich festiwali i polskiego rocka, prowadzone przez Muzeum Regionalne w Jarocinie. Ekspozycja powstała w specjalnie zaadaptowanym na ten cel dawnym spichlerzu zbożowym położonym w zabytkowej strefie centrum miasta. Zwiedzający może obejrzeć bogatą dokumentację fotograficzną, wykonaną podczas kolejnych edycji festiwalu przez profesjonalnych...



Opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 5/2020, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail