Wybuch pandemii popsuł dobre rokowania na ten rok

Kursy językowe online są w naszej ofercie od niedawna, ale już teraz zauważamy spore nimi zainteresowanie, szczególnie w sytuacji, kiedy wielu z nas wciąż musi pozostać w domu – stwierdza Anna Kaczanowska, dyrektor ds. turystyki firmy ATAS.

rt 2020 05a 19

Jak wygląda sezonowość w segmencie wyjazdów językowych? W jakich miesiącach jest największy ruch?

 Sezon na wyjazdy językowe z naszą firmą trwa tak naprawdę cały rok. W ciągu roku szkolnego organizujemy dla uczniów warsztaty językowe, głównie w Wielkiej Brytanii. Z kolei w wakacje oferujemy obozy językowe w kraju i za granicą, a także kursy językowe w zagranicznych szkołach, które są w zasadzie ofertą całoroczną. Jednak to okres letni jest dla nas sezonem największego ruchu. Dla wielu naszych klientów jest to po prostu dobry moment, aby zapewnić swoim dzieciom wartościowe wakacje połączone z nauką języka. 

Ile osób w zeszłym roku wyjechało uczyć się języków obcych z firmą ATAS?

Biorąc po uwagę wyjazdy tylko o charakterze językowym oraz tylko w sezonie letnim, mówimy tutaj o ok. 3 tys. osób, które wyjechały z nami w roku 2019. Biorąc jednak pod uwagę stricte kursy językowe, które odbywają się w międzynarodowych szkołach za granicą i obejmują naukę różnych języków, to taka liczba będzie mniejsza – ok. 1 tys. uczestników. Takie dane wynikają głównie ze specyfiki oferty zagranicznych kursów językowych. Szkoły językowe bardzo pilnują mixu narodowościowego, dlatego liczba miejsc dla osób z danego kraju jest tam ograniczona. Z założenia wynosi ok. 10 proc. danej narodowości względem wszystkich kursantów. Dodatkowo wyjazd na taki kurs jest też droższą opcją niż obóz językowy, gdzie przykładowo dwutygodniowy kurs w Londynie lub Brighton to koszt rzędu 6-8 tys. zł. Mimo że kursy językowe za granicą są jednym z najlepszych sposobów na maksymalną naukę języka, to niestety nie dla każdego taki wariant jest dostępny ze względów finansowych. 

Czy w momencie wybuchu pandemii ATAS miał wysoki poziom rezerwacji?

Tak, w stosunku do poprzednich lat notowaliśmy wzrostową tendencję rezerwacji. Staramy się przygotowywać naszą ofertę na sezon letni odpowiednio wcześnie, ale także zauważamy, że wśród klientów moment podejmowania decyzji przyspieszył i dokonują oni rezerwacji coraz częściej z dużym wyprzedzeniem. Nawet przed oficjalnym startem naszej oferty na lato 2020 otrzymywaliśmy wiele zapytań, kiedy będzie ona dostępna. Zapewne...


Wydanie: 5/2020, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail