Turystyka krajowa po COVID-19 raczej więcej zyska, niż straci

Jest nadzieja, że samorządy pomimo bardzo trudnej sytuacji nie zapomną o turystyce. Warto o tym rozmawiać, dlatego Świdnica planuje na październik kolejny Kongres Turystyki Polskiej.

rt 2020 05a 20

To bardzo trudny rok dla samorządu terytorialnego i całej gospodarki. Jednak rynek turystyki krajowej może znacznie wzrosnąć, bo Polacy złapali bakcyla podróży i podróżować nie przestaną. Strach wywołany przez niepewną wciąż sytuację związaną z pandemią COVID-19 sprawi, że skupią się na uprawianiu turystyki wewnątrz swojego kraju i będą go intensywnie zwiedzać – uważa Sylwia Osojca-Kozłowska, kierownik Referatu Turystyki Urzędu Miejskiego w Świdnicy, historycznego miasta na Dolnym Śląsku, które od sześciu lat organizuje jesienią największą debatę branży turystycznej w kraju – Kongres Turystyki Polskiej i które stara się rozwijać swoją funkcję turystyczną. 

Zwolnienia w gminnych spółkach turystycznych na Dolnym Śląsku

Wirus SARS-CoV-2, który zaatakował Europę w pierwszym kwartale tego roku, pokrzyżował plany wielu branżom, w tym w szczególności dynamicznie rozwijającej się na całym świecie, także w Polsce, turystyce. Wskutek wstrzymanych lotów, zamkniętych granic, odwołania wyjazdów, imprez kulturalnych, sportowych, naukowych, branżowych i wdrożenia procedur mających zminimalizować tempo rozprzestrzeniania się wirusa, sektor turystyczny zamarł. Zamarł, wywołując także spory niepokój wśród samorządów terytorialnych i ich jednostek zarządzających atrakcjami turystycznymi. Wiele gminnych atrakcji bez dochodów czerpanych z wizyt turystów znalazło się w poważnych tarapatach. Będące fragmentem olbrzymiego, tajemniczego hitlerowskiego kompleksu Riese w Górach Sowich Podziemne Miasto Osówka, którym zarządza spółka powołana przez gminę Głuszyca, znalazło się na skraju bankrucprezes, w lokalnych mediach wyznali, że jeśli kryzys potrwa dłużej, zmuszeni będą ogłosić upadłość. Położony niedaleko Głuszycy Wałbrzych zdecydował się na zwolnienie większości swojej załogi z gminnej spółki, jaką jest Aqua Zdrój – kompleks...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 5/2020, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail