Hotele ciągle w kłopotach

Sytuacja hoteli, tak jak całej branży, jest bardzo trudna. Bon turystyczny nie poprawił znacząco sytuacji sektora, a wielu właścicieli mniejszych obiektów chce zrezygnować z ich prowadzenia. O sytuację na rynku swoich członków pyta IGHP

rt 2020 10a 23

Z ankiety, którą IGHP przeprowadziła na początku października wśród hotelarzy, wynika że średnie obłożenie hoteli we wrześniu było, tak jak w sierpniu, zróżnicowane. 31 proc. obiektów odnotowało średnią frekwencję poniżej 30 proc. Kolejna grupa, z frekwencją w przedziale od 31 do 60 proc., to blisko połowa (45 proc.) ankietowanych. Frekwencję powyżej 60 proc. zadeklarowało 24 proc. hoteli. Oznacza to jednak pogorszenie w stosunku do wyników z poprzedniego miesiąca (wzrost udziału w drugiej grupie kosztem grupy trzeciej). Warto zauważyć, że w dalszym ciągu widoczna jest duża różnica między hotelami położonymi w miastach i poza nimi. Udział hoteli spoza miast w trzeciej grupie (frekwencja powyżej 60 proc.) wyniósł 41 proc., podczas gdy obiekty w miastach w tej samej grupie stanowiły tylko 18 proc. Wskazuje to, z jednej strony, na przedłużenie sezonu wakacji w hotelach pobytowych, a z drugiej – kłopoty z popytem w hotelach miejskich. Pogorszył się również wskaźnik średniej ceny za nocleg. We wrześniu ponad 60 proc. hoteli odnotowało niższe ceny niż w roku ubiegłym, przy czym dla 40 proc. spadki były kilkunastoprocentowe. Jednocześnie 14 proc. hoteli utrzymało średnie ceny na ubiegłorocznym poziomie. Również na niskim poziomie utrzymują się pobyty gości zagranicznych – 75 proc. hoteli odnotowało ich udział poniżej 10 proc. (identycznie jak w sierpniu). 

Brak perspektyw

Niestety, w pierwszym po wakacjach miesiącu biznesowym nie widać oznak wzrostu popytu z segmentu tzw. przemysłu spotkań (MICE). Aż 80 proc. hoteli zadeklarowało, że jego udział w przychodach września był nie większy niż 10 proc. Nastąpiła natomiast niewielka poprawa w segmencie przyjęć rodzinnych, w tym wesel, ale wciąż blisko 60 proc. hoteli wskazuje jego udział poniżej 10 proc. przychodów. Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na kolejne miesiące potwierdzają dotychczasowe obserwacje, tzn. dużą niepewność na rynku usług hotelowych,...



Opr. Andrzej Jarczewski

Wydanie: 10/2020, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail