Malta Tourism Authority poinformowało, że Międzynarodowy Port Lotniczy na Malcie obsłużył we wrześniu 418 473 pasażerów. Po raz pierwszy od 1999 r. wrzesień okazał się lepszym miesiącem pod kątem ruchu pasażerskiego niż sierpień. Był to również najlepszy miesiąc od czasu wybuchu pandemii COVID-19.
Średnie obłożenie miejsc w samolocie we wrześniu wyniosło nieco ponad 70% i było podobnym wynikiem, jaki był osiągany przed wybuchem pandemii.
- Ostatnie dane opublikowane przez Międzynarodowy Port Lotniczy Malta są naprawdę optymistyczne dla lokalnego sektora turystycznego. Pomimo trudnych czasów, Malcie udało się zachować równowagę pomiędzy zachowaniem życia mieszkańców, a gospodarką kraju. Będziemy nadal ciężko pracować, aby pokazać, że branża turystyczna się odradza, a cały kraj w następnych latach będzie podawany jako przykład doskonałego rozwoju turystyki” zauważył Clayton Bartolo, minister turystyki i ochrony konsumentów.
„Dla Malty jest to wspaniała wiadomość. Jeśli weźmiemy pod uwagę okoliczności, w których wszyscy musieliśmy żyć w ostatnich miesiącach, to taki rezultat napełnia nas, jako Urząd, silną dawką optymizmu, odpowiednią ilością energii i z nadzieją patrzymy na zakończenie 2021 i początek 2022 roku. Wierzę, że nasze działania marketingowe i realizowany Plan Odbudowy Turystyki (ang. Tourism Recovery Plan) o wartości 20 milionów euro, opracowany wspólnie z Ministerstwem Turystyki i Ochrony Konsumentów, a także doskonały sposób, w jaki służba zdrowia radzi sobie z pandemią, odegrały kluczową rolę w pozytywnych wynikach, jakie odnotowaliśmy we wrześniu. Jest to również kolejny przykład na to, jak ważna jest współpraca wszystkich zainteresowanych stron w obliczu większego dobra, w czasie tak bezprecedensowego kryzysu” powiedział Johann Buttigieg, prezes MTA.
Międzynarodowy Port Lotniczy Malta poinformował również, że Wielka Brytania utrzymała pozycję głównego kraju emisyjnego, z którego przyleciało ponad 108 000 podróżnych. Następne miejsca zajmują Włochy, Niemcy, Francja i Hiszpania.
„Słowa podziękowania należą się naszym zespołom marketingowym w centrali MTA oraz naszym zespołom w całej Europie i na świecie. Dziękujemy za wytrwałość w czasie pandemii COVID-19, ścisłą współpracę z zarządem, tworząc jeden wielki zespół oraz za dostosowanie się do ciągle zmieniającej się sytuacji. Wykorzystaliśmy pandemię do zmiany naszej strategii marketingowej, inwestując w cyfrowe kampanie medialne, aby podróżni cały czas byli blisko Wysp Maltańskich, nawet podczas narodowej kwarantanny. Widzimy, że nasze wysiłki się opłaciły, patrząc na zachęcające wyniki. Jestem pewien, że jeśli chodzi o rynek brytyjski, będziemy nadal obserwować dalszy wzrost, szczególnie w obliczu łagodzenia restrykcji w tym kraju” dodał Carlo Micallef, zastępca dyrektora generalnego MTA i dyrektor ds. marketingu.