Pandemia skłoniła Polaków do kupowania ubezpieczeń przed wyjazdem zagranicznym, nie tylko obejmujących leczenie, ale też koszty rezygnacji.
Mondial Assistance podsumowało kończący się rok w ubezpieczeniach i ochronie zdrowia. Pośród licznych wniosków, dla branży turystycznej interesujący jest ten, mówiący o wzroście zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi.
- W minionym roku zaobserwowaliśmy renesans ubezpieczeń turystycznych. Po ciężkim 2020 r. i pierwszej połowie 2021 r. kolejne miesiące były już znakomite. Skala zagranicznych wyjazdów Polaków przekroczyła poziomy notowane w świetnym pod tym względem 2019 r. – mówi Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Podkreśla, że pandemia przyniosła większe zainteresowanie wyjeżdżających ubezpieczeniami. Chętniej niż w poprzednich latach kupowali ubezpieczenie kosztów leczenia. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się też ubezpieczenia na wypadek rezygnacji z podróży lub wcześniejszego z niej powrotu.
- Ludzie zauważyli, że ich wyjazd może być zagrożony przez różne choroby, nie tylko COVID i chcą się przed tym zabezpieczyć. Przed pandemią na takie polisy decydowali się głównie klienci posiadający małe dzieci, którzy jednocześnie korzystali z ofert first minute. Obecnie sytuacja się mocno zmieniła, a ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdu staje się rynkowym standardem.- mówi Tomasz Frączek.
Polacy nie tylko chętniej kupowali, ale też korzystali z tego typu ubezpieczeń. Mondial Assistance wypłacił w 2021 r. ponad 20 mln zł świadczeń z tytułu zwrotu kosztów wycieczek, na które nie mogli pojechać np. z powodu choroby swojej lub najbliższych.
- Spodziewamy się, że ten trend pozostanie już z nami. Klienci, którzy raz przekonali się, że to ubezpieczenie naprawdę działa, będą je kupowali dla własnego bezpieczeństwa – przewiduje Tomasz Frączek.