Convention bureau to wyodrębniona część działów promocji, najczęściej w organizacjach turystycznych, skupiająca się na turystyce biznesowej.
Reprezentując dane miasto, region lub kraj, pośredniczy w organizacji spotkań biznesowych, kongresów czy konferencji. To pierwszy punkt kontaktowy dla organizatorów tego typu wydarzeń. Co ważne, convention bureaux nie organizują wydarzeń samodzielnie, ale pełnią jedynie funkcję doradcy. W Polsce pierwsze convention bureau powstało w 2002 r. w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej jako Poland Convention Bureau.
Teraz Śląska Organizacja Turystyczna tworzy Silesia Convention Bureau, które działać będzie dla całego regionu. Silesia Convention Bureau, startując pod hasłem „Potęgujemy twój biznes”, będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej lokalizacji dla wydarzeń biznesowych. Biuro formalnie funkcjonować będzie w obrębie Śląskiej Organizacji Turystycznej, wykorzystując jej strukturę prawną oraz bazując na jej renomie i doświadczeniu. Zdaniem Adama Wawocznego, prezesa zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, utworzenie SCB jest w pełni uzasadnione. Już teraz klient korporacyjny stanowi ponad połowę gości hotelowych w regionie.
Funkcjonowanie SCB przyniesie wiele korzyści. Konferencja inauguracyjna Silesia Convention Bureau odbyła się 12 stycznia 2023 r. na terenie Stadionu Śląskiego w Chorzowie. Wzięli w niej udział m.in.: Jakub Chełstowski – marszałek województwa śląskiego, Adam Wawoczny – prezes zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej, a także przewodniczący Sejmiku Województwa Śląskiego Marek Gzik oraz wiceprzewodniczący Rafał Porc.