Rok zakończył się z wynikiem ponad 5,55 mln noclegów i ponad 172 mln euro obrotów.
Sieć budżetowa z siedzibą w Berlinie pobiła rekordowe wyniki z roku 2019, przed koronawirusem (wtedy obroty wyniosły około 150 mln), oraz z 2021 (o ponad 100 mln euro – prawie 150 proc. więcej), z ponad 2,2 mln noclegów w 2022 r. dla klas i grup szkolnych, również w tym zakresie a&o znacznie przewyższa dobre wyniki z 2019 r. – Za nami niewiarygodnie dynamiczny rok 2022 – mówi założyciel i dyrektor generalny Oliver Winter.
– Ogromne wzmocnienia personelu, rozległe inwestycje w cyfryzację i zrównoważony rozwój, a także nagrody i wyróżnienia po raz kolejny dały nam dużo energii i motywacji oraz pozwalają spojrzeć również bardzo optymistycznie na nowy rok. Pomimo kryzysu energetycznego i rosnących cen w wielu dziedzinach życia, założyciel a&o pozostaje przekonany, że nadal będzie mógł dogodzić wszystkim podróżującym, którzy cenią sobie jakość w przystępnej cenie: – Nasza wielkość i wydajność pozwalają oferować noclegi korzystne cenowo również w przyszłości. Nasze stawki w styczniu są jeszcze niższe niż te z 2019 r. – twierdzi. Rok 2022 przyniósł wiele korzystnych zmian w zespole.
Należy do nich z pewnością nowa dyrektor ds. HR i ESG Anne Spanjersberg (37 l.), która chce zagwarantować działania zgodnie z programem zrównoważonego rozwoju firmy; cel pozostaje niezmieniony – być pierwszą bezemisyjną siecią budżetowych hosteli w Europie do 2025 r. Liczne działania i inicjatywy zostały wprowadzone lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości, takie jak szeroko zakrojony projekt pilotażowy ESD w a&o Berlin Mitte. Nowa szefowa sprzedaży międzynarodowej Annalia Bassi po „rekordowym lecie” jest świadoma wyzwań i chce pozycjonować a&o jako elastyczny produkt skierowany do gości we wciąż trudnych czasach. Zakup a&o Berlin Hauptbahnhof był kolejnym ważnym wydarzeniem w 2022 r., a plany ekspansji skupiały się na Wielkiej Brytanii, Włoszech, krajach Beneluksu i regionie DACH (kraje niemieckojęzyczne: Niemcy, Austria, Szwajcaria). – W zasięgu ręki są jeszcze Heidelberg, Florencja i Barcelona – mówi Oliver Winter.
– Ponadto realizujemy bardzo konkretne projekty w Atenach, Rzymie, Mediolanie, Lizbonie, a także w Glasgow i Sztokholmie. Historia sukcesu tej obecnie największej na świecie sieci hosteli rozpoczęła się od pierwszego domu w berlińskiej dzielnicy Friedrichshain w 2000 r. Obecnie do a&o należy 40 obiektów w 25 miastach w dziewięciu krajach europejskich. Sieć nieprzerwanie się rozwija; nawet w sezonie 2020-2021 otworzyła trzy nowe obiekty, w Warszawie, Kopenhadze i Budapeszcie, a latem 2021 r. również w Edynburgu.