Turystyka pod Matterhornem

Szwajcaria zawsze była ważnym punktem na turystycznej mapie Europy. Choć słusznie kojarzona z doskonałą ofertą zimowo-narciarską, proponuje turystom znacznie więcej. I jest to oferta na najwyższym poziomie pod każdym względem: walorów naturalnych, poziomu usług, profesjonalnej obsługi.

rt 2023 02e 14

Choć stereotypy należy raczej zwalczać, to nie sądzę, by ktoś chciał (ze Szwajcarami włącznie) albo miał powód obalać stereotyp Szwajcarii jako kraju naturalnie bardzo atrakcyjnego i do tego mającego perfekcyjnie przygotowaną ofertę dla turystów. Szwajcarską solidność i oferowanie usług praktycznie zawsze umocnił jeszcze czas pandemii. Podczas pierwszej pandemicznej zimy 2020/2021 to właśnie Helweci uratowali sezon narciarski, jako jedyni oferując możliwość szusowania. Jak wygląda szwajcarski przemysł turystyczny? 

POWOLNY POWRÓT

Jak wynika z najnowszych danych, szwajcarska branża turystyczna wciąż nie wróciła do normy w roku 2022. Analizy Switzerland Tourism na ten rok wskazują, że noclegi w hotelach powinny powrócić do 95 proc. poziomu z 2019 r. Podobnie jak w innych krajach widać ożywienie turystyki krajowej. Rezerwacje dokonywane przez szwajcarskich gości będą o 8 proc. wyższe niż przed kryzysem COVID-19, który mocno uderzył w branżę w ciągu ostatnich trzech lat. Wzrost liczby turystów krajowych nie zrekompensuje jednak w pełni mniejszego napływu gości z zagranicy. Zdaniem analityków pełnego odbicia w turystyce należy spodziewać się dopiero w 2026 r. Ten stosunkowo powolny powrót turystów ma prawdopodobnie kilka niezależnych przyczyn wynikających ze specyfiki szwajcarskiego rynku turystycznego. Jedną z nich jest to, że Szwajcaria jest bardzo popularna m.in. wśród turystów z Azji, zwłaszcza z Chin. Ta grupa jednak nie wróciła do normalnego podróżowania.

Dla Szwajcarii są oni o tyle cenni, że poza korzystaniem z usług turystycznych to właśnie goście z Chin są ważnymi nabywcami luksusowych usług i towarów. Pomimo obecnej sytuacji...



ZBIGNIEW ADAMÓW-BIELKOWICZ

Wydanie: 1/2023, PREZENTACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail