W tej chwili jesteśmy nastawieni na turystykę wysokiej jakości

Przyjęliśmy jako cel na rok 2022 ruch turystyczny na poziomie 1,8 mln turystów, ale osiągnęliśmy poziom 2,2 mln gości, co stanowi pięciokrotność populacji Malty – mówi Carlo Micallef, prezes Malta Tourism Authority.

rt 2023 02e 20

Okres pandemii był dla branży turystycznej na całym świecie bardzo trudny. Sektor potrzebował wsparcia. Jak to wyglądało na Malcie?

 Rok 2020 był bardzo trudny. Kiedy wybuchła pandemia, nagle pozamykano porty lotnicze, morskie, hotele. To był naprawdę ciężki czas dla turystyki. Nigdy nie spodziewaliśmy się, że coś takiego może się wydarzyć. To był prawdziwy sztorm dla naszego przemysłu turystycznego i gospodarki. Jednak rząd maltański wspierał turystykę, aby mogła utrzymać swoich pracowników. W efekcie żaden hotel nie został zamknięty, żadna agencja turystyczna nie została zlikwidowana.

Wszystkie kontynuowały działalność, oczywiście na minimalnych obrotach, ale jednak. A my postanowiliśmy wykorzystać ten czas, który był tak trudny, aby wyszkolić pracowników i poprawić jakość usług, gdy turystyka powróci. Chodziło o to, by poprawić umiejętności personelu. Pomagaliśmy zorganizować się i wyspecjalizować pracowników, aby byli lepiej przygotowani w momencie, gdy turystyka wróci. Założenie było takie, że pracownicy pracowali w niepełnym wymiarze, ale część ich wynagrodzenia była refundowana. W zamian za to musieli wykorzystać część czasu na podnoszenie swoich kwalifikacji. W ten sposób nie tylko zachowaliśmy miejsca pracy, ale także spowodowaliśmy wzrost kompetencji i, co za tym idzie, poprawę jakości usług w przemyśle turystycznym. 

Jaka jest wizja tej nowej turystyki na Malcie po pandemii? Jak ma ona wyglądać?

Nasza strategia opiera się na kompleksowej odbudowie turystyki w taki sposób, aby powrócić do poziomów z rekordowego roku 2019. I na jak najlepszym przygotowaniu kraju do ponownego powrotu pełnej skali ruchu turystycznego oraz przemyśleniu naszego modelu turystyki. Ożywienie gospodarcze jest już bardzo wyraźne i wyniki z minionego roku przerastają nasze początkowe założenia. Przyjęliśmy jako cel na rok 2022 ruch turystyczny na poziomie 1,8 mln turystów, ale osiągnęliśmy poziom 2,2 mln gości, co stanowi pięciokrotność populacji Malty. Myślę, że żaden inny kraj na świecie nie przyjmuje pięć razy więcej turystów, niż ma ludności. Odzyskanie dawnego ruchu udało się bardzo dobrze, teraz już pracujemy nad realizacją nowej formuły turystyki. Planujemy zaoferować...


Wydanie: 1/2023, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail