Powstało Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego

Z inicjatywy czterech głównych turystycznych organizacji samorządowych powstało Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego. Czym jest CMRT – wyjaśnili na pierwszej konferencji inicjatorzy jego powołania, przedstawiciele Polskiej Izby Turystyki, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel i Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUget

rt 2023 02e 30

Organizacja ma za zadanie, jak jej nazwa podpowiada, monitorowanie rynku turystycznego pod kątem przestrzegania prawa. A sprawa nie jest wbrew pozorom prosta i nie stanowi tajemnicy fakt, że szara strefa w tej branży jest dość duża. Jej działanie nie tylko zaburza konkurencję, w której podmioty działające legalnie obciążone są dodatkowymi kosztami, ale również naraża na szwank klientów. Ponadto każdy incydent wywołany przez działający nielegalnie podmiot rzutuje na całą branżę, w tym na pośrednio na poszkodowanych działających uczciwie przedsiębiorców. 

WSPARCIE MINISTERSTWA

W konferencji wzięli udział również przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Konferencję otworzył wiceminister Andrzej Gut-Mostowy, podkreślając znaczenie, jakie do nowej inicjatywy przykłada ministerstwo. – Zaufanie jest fundamentalne na rynku turystycznym, ponieważ pojedyncze wydarzenia uderzają w cały rynek turystyczny. Choć mamy dobrze działający system zabezpieczeń, to są elementy, które wymagają jeszcze poprawy. Cieszę się z tej inicjatywy, którą wspieraliśmy – powiedział Gut-Mostowy. Ministerstwo i Polska Organizacja Turystyczna zdecydowanie popierają nową inicjatywę.

Obie instytucje chcą, by rynek działał sprawnie, a zasady konkurencji nie były naruszane. Cenne w podjętej inicjatywie jest to, że tworzą ją najważniejsze organizacje branżowe, reprezentujące różne segmenty rynku, mające nieco inne problemy dotyczące łamania prawa. To daje szanse na szerszą perspektywę i szersze dotarcie do branży turystycznej, która jest przecież bardzo pojemnym sektorem z różnymi, niekiedy przeciwstawnymi interesami. Jednak mianownik jest wspólny dla wszystkich: potrzeba działania na równych prawach. 

CMRT JAK START-UP

CMRT dopiero rozpoczyna działalność, ale chciałoby stawiać na edukację i monitorowanie naruszeń prawa. Na stanowisko...



ZBIGNIEW ADAMÓW-BIELKOWICZ

Wydanie: 1/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail