europa

Lithuania Travel - kampania wsparta sztuczną inteligencj

2023-04-14

Litewska narodowa agencja turystyczna wykorzystała potencjał sztucznej inteligencji i stworzyła serię surrealistycznych plakatów, które przedstawiają kraj w formie marzeń. Nowa kampania zachęca turystów do zapoznania się z litewską wyobraźnią o przyrodzie, historii i gastronomii.

Litwa1

Narzędzia sztucznej inteligencji na zawsze zmieniły sposób widzenia. Pod wpływem prostych instrukcji, zestawy sztucznej inteligencji, takie jak Stable Diffusion i DALL-E, potrafią wygenerować całe galerie wymyślonych miejsc - zamków na niebie, podwodnych pałaców i bajkowych wiosek. Po wprowadzeniu do narzędzia sztucznej inteligencji (w tym przypadku Midjourney) obrazów z Litwy, krajowy zarząd turystyki wygenerował serię surrealistycznych plakatów, które na nowo obrazują krajobrazy, pejzaże miejskie, a nawet charakterystyczną zimną różową zupę. Wyniki zainspirowały nową kampanię promocyjną na sezon turystyczny 2023.

Kampania jest wynikiem procesu wspólnej kreacji, w którym uczestniczyli doświadczeni projektanci i kreatywne narzędzie jakim jest sztuczna inteligencja. Na etapie przygotowań powstały setki obrazów, które podpowiadały sztucznej inteligencji, jak wyobrażać sobie Litwę w przeszłości, niedalekiej przyszłości i w surrealistycznych tonacjach. Choć wprawne oko z pewnością zauważy tak rozpoznawalne elementy jak kościół św. Anny w Wilnie, to w rzeczywistości podpowiedzi nie zawierały żadnych konkretnych punktów orientacyjnych. Dlatego obrazy są przykładem wszystkich możliwych wizerunków Litwy.

O ile sztuczna inteligencja może naśladować rzeczy, które już są wielkie, piękne i inspirujące, to żeby tego doświadczyć, potrzeba przede wszystkim ludzi. To główne przesłanie kampanii, uruchomionej pod hasłem "Litwa - doświadczenie, którym można się podzielić".

Kampania zachęca osoby z czterech rynków docelowych - Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Izraela - do odwiedzenia Litwy i wzięcia udziału w doświadczeniach, którymi warto się podzielić. W kampanii wykorzystano cyfrowe środki reklamowe, reklamę OOH w 11 miastach, w tym w Londynie i Tel Awiwie, oraz media społecznościowe do przekazania komunikatu odbiorcom.

"W tym sezonie zapraszamy turystów, aby razem z nami współtworzyli własne doświadczenia, tak jak my współtworzyliśmy te surrealistyczne obrazy z pomocą sztucznej inteligencji. Chcemy pokazać, że Litwa to doświadczenie samo w sobie - inspirujące, piękne, ekscytujące i smaczne, w zależności od tego, czego szukasz. Jednym z nich będzie lot balonem na ogrzane powietrze, innym zwiedzanie miasta, a jeszcze innym degustacja lokalnych smaków" - wyjaśnia Dovilė Seliukė, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Turystycznej.

W 2022 roku Litwę odwiedziło dwa razy więcej turystów zagranicznych niż rok wcześniej. W ubiegłym roku 1,15 miliona turystów zagranicznych przyjechało na Litwę na co najmniej jeden nocleg. Podróżni z 4 priorytetowych rynków turystyki przyjazdowej - Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Izraela - stanowili 32% wszystkich przyjazdów.

Zdecydowana większość (93%) turystów międzynarodowych, którzy odwiedzili Litwę latem 2022 roku, oceniła swoje ogólne wrażenie o kraju jako pozytywne.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail