Bilety PKP Intercity w sklepach spożywczych, kioskach lub na stacjach benzynowych – wkrótce to możliwe.
PKP Intercity rozwija model sprzedaży agencyjnej biletów kolejowych i zachęca do współpracy firmy obsługujące stacjonarne punkty sprzedaży. Spółka jeszcze mocniej stawia na rozwiązanie oparte na ujednoliconych warunkach handlowych, dzięki którym od kilku miesięcy bilety PKP Intercity są dostępne na platformach KOLEO, mPay, e-podróżnik.pl oraz SkyCash. Chcąc nadal rozszerzać dostęp do swoich usług, PKP Intercity stawia na rozwój sprzedaży w trybie agencyjnym, prowadzonej przy zaangażowaniu doświadczonych podmiotów zewnętrznych. Firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które nie chcą korzystać z kanałów zdalnych lub mają do nich ograniczony dostęp.
Nowy model sprzedaży agencyjnej skierowany jest m.in. do sieci kiosków lub saloników prasowych, sieci sklepów spożywczych oraz stacji paliw, sieci dystrybuujących usługi hotelowe lub bilety na eventy czy usługi transportowe (z wyłączeniem kolejowych kas biletowych) – czyli wszystkich firm zainteresowanych sprzedażą usług dodatkowych oraz spełniających określone wymagania. Chodzi o podmioty posiadające własną lub partnerską sieć dystrybucji towarów lub usług z minimalną liczbą 50 punktów stacjonarnych i mogące wykazać się doświadczeniem w sprzedaży konsumentom usług innych podmiotów. Współpraca z zewnętrznymi partnerami jest możliwa dzięki polityce ujednoliconych warunków handlowych, którą PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r.
Nowy model sprzedaży agencyjnej wyróżnia się jednolitymi warunkami handlowymi dla każdego z partnerów, a to znacznie upraszcza kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy. Coraz więcej podróżnych kupuje bilety poprzez kanały zdalne, dlatego jako jeden z kluczowych celów spółka wyznacza usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.