Według danych przekazanych przez Marokańską Narodową Organizację Turystyczną (MNTO) w 2022 r. 41,3 tys. Polaków odwiedziło ten kraj. To prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej.
Maroko to kraj, który przyciąga bogactwem pamiątek historii, różnorodnością krajobrazu, mocnymi kolorami, kulturą, muzyką, rzemiosłem i kulinariami, i na długo pozostaje w pamięci. Aktywne działania wizerunkowe prowadzone w Polsce mają zwrócić uwagę przyszłych turystów, ale też tworzyć partnerstwa z touroperatorami i liniami lotniczymi. – Naszym celem jest zwiększenie świadomości potencjału turystycznego Maroka zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i partnerów branżowych, by wspierać ich w budowaniu i urozmaicaniu oferty wyjazdowej.
Wielokanałowa kampania „Maroko – Królestwo Światła” promująca nasz kraj czy obecność zespołu z atrakcyjnym stoiskiem na targach w Warszawie to ważne elementy strategii komunikacyjnej, które pozwalają docierać z przekazem do potencjalnych turystów – mówi Rachid Ennaciri, dyrektor MNTO. Dane dotyczące ruchu turystycznego w 2022 r. pokazują, że miastami cieszącymi się największą popularnością wśród Polaków były Agadir i Marrakesz, do czego przyczyniają się dogodne połączenia lotnicze.
Do Agadiru, nadmorskiego kurortu, który odwiedziło prawie 18,9 tys. turystów z Polski, można dolecieć bezpośrednio z Krakowa w cztery godziny. To miejsce dla tych, którzy chcą zrelaksować się na pięknych plażach lub podczas spaceru długą promenadą. Z kolei do Marrakeszu, chętnie odwiedzanego przez turystów lubiących podróżować samodzielnie, można dostać się bezpośrednio w takim samym czasie dzięki połączeniu z Lotniska Chopina w Warszawie linią Wizz Air realizowanemu w okresie od listopada do kwietnia dwa razy w tygodniu.