WorkTrips.com, polski start-up, który opracował przełomowe narzędzie do zarządzania podróżami służbowymi, wykorzystał odbicie rynku po pandemii. Obroty rok do roku wzrosły 10-krotnie, do 40 mln zł. Ten rok firma zaczęła równie mocno: została zaproszona do programu rozwojowego grupy Emirates w Dubaju i zaczęła budować sieć sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Od początku pandemii światowe wydatki na podróże służbowe spadły ponaddwukrotnie. Ale w 2022 r. zaczęła się odbudowa branży – Global Business Travel Association szacuje wartość rynku już na prawie bilion dolarów. Jak zauważył Michał Szeksztełło, współzałożyciel oraz dyrektor ds. rozwoju WorkTrips.com, ten trend wykorzystała spółka. – Okres pandemii, kiedy branża się zatrzymała, poświęciliśmy na planowanie strategii rozwoju i wdrażanie nowych funkcjonalności w naszym rozwiązaniu. Dzięki temu powrót podróży służbowych i naszą szansę wykorzystaliśmy perfekcyjnie. Nasze obroty zwiększyły się 10-krotnie w stosunku do poprzedniego roku i osiągnęły 40 mln zł – mówi z dumą.
2022: CO SIĘ UDAŁO OSIĄGNĄĆ
W gronie klientów WorkTrips.com jest wielu światowych gigantów, jak Google czy Vodafone. – Rok 2022 pokazał, że firmy szukają takiego rozwiązania jak nasze. Przed pandemią mieliśmy kilkunastu kontrahentów. Teraz mamy ich kilkuset i ciągle przybywają nowi – mówi Filip Błoch, współzałożyciel i prezes WorkTrips.com. W 2022 r. użytkownicy uzyskali dostęp również do bazy noclegowej Booking.com, co w sumie oznacza bazę ponad 2,2 mln miejsc noclegowych na całym świecie. W 2023 r. ma być wprowadzona również integracja z aplikacją Uber, która pozwoli zamawiać przejazdy bezpośrednio z narzędzia WorkTrips.com. Był to również czas wprowadzenia nowego, rozszerzonego ubezpieczenia podróży wspólnie z AXA Partners. Obejmuje ono m.in....