Optymistyczne wyniki w lutym zanotowały hotele odpowiadające na ankietę IGHP. Ponad połowa z nich zgłosiła obłożenie powyżej 50 proc. A 17 proc. miało obłożenie na poziomie ponad 70 proc.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przeprowadziła comiesięczną ankietę wśród swoich członków. Wyniki za luty są o tyle interesujące, że był to okres ferii, a więc większego (choć głównie dla kurortów górskich) ruchu turystycznego. Cóż więc wynika z ankiety? Jak się okazuje, zmniejszyła się różnica między wynikami hoteli wypoczynkowych a biznesowych, co należy traktować jako dobry sygnał z rynku, oznaczający powolny, ale jednak powrót ruchu biznesowego.
WIDOCZNA POPRAWA
W lutym, po kilku miesiącach spadkowego trendu, nastąpiła wyraźna poprawa w stosunku do stycznia br. Zmalała grupa hoteli z frekwencją mniejszą niż 30 proc. i jednocześnie istotnie zwiększyła się liczba tych z obłożeniem powyżej 50 proc. Nie było także, jak w ubiegłych miesiącach, dużych dysproporcji w wynikach obiektów wypoczynkowych/ pozamiejskich w stosunku do hoteli biznesowych/miejskich – w tych kategoriach odnotowano zbliżone wyniki, do czego przyczynił się okres pełnego miesiąca ferii zimowych w lutym. W całej grupie hoteli uczestniczących w ankiecie 24 proc. (o 10 pp. mniej niż w styczniu) nie przekroczyło frekwencji 30 proc., a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskała ponad połowa hoteli (51 proc. – odpowiednio o 19 pp. więcej niż w styczniu), w tym 17 proc. obiektów – powyżej 70 proc.
Wśród hoteli miejskich 57 proc. (19 pp. więcej niż w styczniu) uzyskało frekwencję powyżej 50 proc. Z kolei 19 proc. hoteli nie przekroczyło obłożenia 30 proc. W grupie hoteli pozamiejskich 40 proc. obiektów (aż o 22 pp. więcej niż w styczniu) zanotowało frekwencję powyżej 50 proc. a dokładnie 1/3 (14 pp. mniej niż w styczniu) stanowiła grupa, która uzyskała obłożenie poniżej 30 proc. Zbliżone relacje zanotowały obiekty w podziale na obsługujące gości z...