26 września w Muzeum Etnograficznym m.st. Warszawy miała miejsce promocja hiszpańskiej Galicji, na którą przybyło ponad stu przedstawicieli polskiej branży turystycznej. Inicjatorami spotkania było Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie, Turismo de Galicia i Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych Galicji.
Po warsztatach i prezentacji regionu, podczas której zabrał głos Jego Ekscelencja Ambasador Hiszpanii w Polsce Pan Ramiro Fernández Bachiller, goście mogli skosztować galicyjskich specjałów przygotowanych przez szefa kuchni nagrodzonego gwiazdką Michelin, pana Iñaki Bretala. Wydarzenie zakończyło się występem tradycyjnego galicyjskiego zespołu muzycznego Xisco Feijóo.
Galicja to region szczególnie powiązany z Polską dzięki Drodze św. Jakuba (Camino de Santiago), trasie wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Ma jednak do zaoferowania dużo więcej. Słynna jest m.in. galicyjska kuchnia. Odbywa się tu ponad 300 festiwali gastronomicznych, a 16 restauracji wyróżnionych zostało gwiazdką Michelin. Galicja to także najważniejszy kierunek pod względem turystyki termalnej w Hiszpanii i drugi w Europie. Jest tu ponad trzysta źródeł i ponad dwadzieścia wysokiej jakości obiektów termalnych. Galicja to kraina oferująca podróżnikowi różnorodne trasy i atrakcje, jak na przykład szlaki wina, pozwalające odkryć bogactwo lokalnych win poprzez degustacje organizowane w winiarniach i winnicach regionu. Galicję warto też poznać poprzez jej bezpośrednio kontakt z morzem, ponieważ ma ona ponad 1500 km linii brzegowej, 16 żeglownych przez większą część roku ujść rzek i ponad 800 plaż.
Wszystko to sprawia, że Galicja jest bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla polskiego turysty. W tym roku Galicję odwiedziło blisko 20 tys. naszych rodaków, co przeliczyło się na 120 tys. noclegów, o 35% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku.
Polska jest dla Hiszpanii rynkiem, który stale rośnie. Jak wynika z badania FRONTUR przygotowanego przez Narodowy Instytut Statystyczny, w 2022 roku osiągnięto rekord 1,55 mln polskich turystów w Hiszpanii. W 2023 roku w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku odwiedziło Hiszpanię ponad milion Polaków (1,023 mln), co oznacza wzrost o 22,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Głównymi kierunkami polskich turystów w tym roku (do lipca 2023 r.) były: Wyspy Kanaryjskie (288 tys.), Katalonia (218 tys.), Andaluzja (169 tys.), Wspólnota Walencka (155 tys.) i Baleary (115 tys.).