W 2024 r. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikuje działania umacniające pozycję Niemiec jako zrównoważonego celu podróży kulturowych. – Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno- kulturowy. Jego bogata różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem podróży dla turystów z zagranicy.
Europejczycy odbyli w 2022 r. 140 mln podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 mln przypadło na przyjazdy do Niemiec – ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy dalej umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać podróżnych do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. Otwarta na świat – taka jest niemiecka scena kultury i sztuki tak w mieście, jak i na wsi. Ranking marek narodowych Anholt- Ipsos Nation Brands Index (NBI) z roku 2022 wskazuje na postrzeganie Niemiec na arenie międzynarodowej w szczególności przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki oraz tętniących życiem miast. Nowa kampania inspiracyjna DZT, która ruszy w kwietniu 2024 r., wykorzysta te dane do zaprezentowania Niemiec jako miejsca nasyconego doznaniami w sferze kultury. W roku 2024 DZT będzie kontynuować promowanie obiektów światowego dziedzictwa UNESCO, wzbogacając ofertę o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne. Wykorzystując pozytywny wizerunek, w 2024 r. poprowadzi globalnie swoją sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply FEEL GOOD” z dodatkowymi ofertami. W 2024 r. przypada 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha. Okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym DZT. Z okazji UEFA Euro 2024 w Niemczech będzie promowany program „10 Miast Gospodarzy”, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Tematem przewodnim akcji „35 lat od upadku muru” będzie rozwój turystycznej różnorodności Niemiec po ponownym zjednoczeniu kraju. Także w przyszłym roku DZT zainauguruje promocję Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025. Pod hasłem „C the unseen” region kulturalny składający się z 38 gmin ze środkowej Saksonii, Rudaw oraz miast Zwickau i Chemnitz przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w regionie.