Po udanym pilotażu usługi zamawiania posiłku przed lotem na trasach Emirates w Wielkiej Brytanii, linie wprowadzają ją także dla kolejnych połączeń. Oferta jest już dostępna dla podróżnych korzystających z rejsów obejmujących takie europejskie kierunki jak Warszawa, Wenecja, Rzym, Bolonia, Praga, Wiedeń, Stambuł, Dublin, Hamburg, Bruksela oraz Madryt.
Z opcji spersonalizowanych posiłków jako jedni z pierwszych skorzystają także pasażerowie podróżujący na popularnych trasach na Seszele oraz Mauritius (i z powrotem). W najbliższych miesiącach przewoźnik planuje wprowadzenie usługi na całym świecie. Pozwoli ona osobom podróżującym w klasie biznes na wybór głównego dania już od 14 dni do 24 godzin przed planowanym odlotem. Dzięki temu pasażerowie będą mieć pewność, że za każdym razem otrzymają swoje ulubione danie. Usługa wyboru preferowanych posiłków przyczyni się także do ograniczenia marnowania żywności. Klienci mają możliwość przeglądania menu pokładowego na stronie emirates.com oraz w aplikacji Emirates. W menu znajdują się dania przygotowane przez szefa kuchni Emirates, inspirowane regionalnymi smakami i bazujące na świeżych, lokalnych produktach. W przykładowym menu znajdują się m.in. naleśniki z czekoladą, orzechami laskowymi i serem ricotta oraz kompot z moreli – serwowane na śniadanie, polędwica wołowa z sosem tymiankowym, pieczonymi ziemniakami i gotowanymi warzywami – podawane na lunch lub lekka kolacja w postaci smażonego pstrąga łososiowego z sosem szafranowym, blanszowaną zieloną fasolką, duszonymi buraczkami i polentą z dymką. Aby zapewnić najlepszą jakość usług, personel pokładowy będzie miał dostęp do wcześniej zamówionego przez pasażerów menu dzięki urządzeniom elektronicznym. Już dziś wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji i raporty personelu, analizują one preferencje klientów, ułatwiają optymalne planowanie menu i dostarczanie żywności na pokład oraz pomagają minimalizować marnotrawienie żywności.