Pojęcie typowego pielgrzyma nie istnieje

Dziś jako BTP Frater poza oczywistymi podróżami pielgrzymkowymi realizujemy wyjazdy do tak odległych czy nawet egzotycznych miejsc jak Japonia, Wietnam, Kambodża, Indie, Irak, Iran, Hawaje, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyna, Chile, Boliwia, Ekwador, Etiopia, Rwanda i wiele innych – mówi Adam Zieliński, właściciel BTP Frater.

rt 2023 09 702020 677231

Jak powstało biuro BTP Frater?

 Biuro Turystyczno-Pielgrzymkowe Frater powstało 30 lat temu w roku 1993. Stworzyli je ojciec i syn – Albin i Adam Zielińscy. Albin Zieliński był nauczycielem i działaczem społecznym z praktycznym organizatorskim doświadczeniem, a ja kończyłem właśnie szkołę średnią, w której przez wszystkie lata jako przewodniczący klasy współuczestniczyłem w organizacji wyjazdów szkolnych. W ten sposób każdy z nas, założycieli, miał pewne praktyczne doświadczenia organizatorskie. Ideą, jaka przyświecała nam od samego początku, było to, by dać naszym rodakom w rozpędzającym się po transformacji systemowej świecie pewne pozytywne wartości – chwile zatrzymania się przy sprawach ponadczasowych, chwile na kontemplację piękna przyrody oraz miejsc stworzonych ludzką ręką, na podziw nad dziedzictwem historii ludzkości, różnorodnością oraz elementami wspólnymi w zakresie kultury, obyczajów, kulinariów, wreszcie chwile na prawdziwe bycie razem. Wszystko w duchu braterskiej życzliwości i rozmiłowania w Panu Bogu oraz jego dziełach, czyli całym świecie i każdym człowieku. Stąd też nazwa Frater, czyli brat. Formułę turystyki pielgrzymkowej uznaliśmy za najlepszą do realizacji tego zamysłu. Po 30 latach działalności i organizacji niezliczonych już wyjazdów jestem całkowicie przekonany, że zamysł ten był trafieniem „w sam środek dziesiątki”. Jestem także całkowicie przekonany, że nasza formuła sprawdza się także dziś i sprawdzi się w przyszłości. Mówię to, mając świadomość, że obecnie duchowość i wiara w świecie przechodzą przez okres niestabilności i próby. Może właśnie wbrew tej chwilowej mentalnej i duchowej zadyszce wielu zacznie poszukiwać przestrzeni, które łączą i przywodzą ludzi do dobra i do ukojenia. 

Jak zmienił się w tym czasie rynek?

Rynek podróży zmienił się przez ostatnie 30 lat niesamowicie. Zmiany dotyczą właściwie wszystkiego. Na początku lat 90. organizacja wyjazdów, zwłaszcza zagranicznych, stanowiła element wiedzy dla wtajemniczonych. Zdobywanie informacji, kontraktów, organizowanie były niepomiernie trudniejsze. Dziś prawie cały świat jest na...


Wydanie: 9/2023, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail