Regionalne biuro Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie podpisało umowę o współpracy z serwisem internetowym Wakacje.pl. Celem tej kooperacji jest zwiększenie zainteresowania Wyspami Maltańskimi w sezonie jesienno-zimowym.
To porozumienie jest kolejnym krokiem w celu wzmocnienia pozycji polskiego rynku turystycznego przy jednoczesnym zwiększaniu rozpoznawalności Malty na nim. Warto wspomnieć, że dynamika wzrostu zainteresowania tym śródziemnomorskim krajem nad Wisłą jest imponująca. W pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku Maltę odwiedziło ponad 103 tysiące turystów z Polski. Porównując ten wynik z analogicznym okresem roku 2019 - rekordowego dla maltańskiej turystyki - jest to wzrost o 48%. Warto także przywołać dane za cały zeszły rok, które wyniosły 143 tysiące turystów z Polski.
Wszystko to jest efektem działań marketingowych podejmowanych przez Maltańską Organizację Turystyczną na polskim rynku w przeciągu ostatnich kilku lat. Znamienitym tego dowodem było otwarcie w listopadzie ubiegłego roku regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie. Pełni ono rolę huba operacyjnego dla Malty nie tylko w Polsce, ale w Europie Wschodniej oraz krajach nadbałtyckich.
- Polska jest przykładem sukcesu naszej obecności na wschodnioeuropejskim rynku turystycznym. Pozytywne wyniki osiągnięte na nim pomogły nam w dalszych wysiłkach na rzecz zwiększenia dywersyfikacji oraz rozwiązania kwestii sezonowości. W szczególności, że na tych rynkach zawsze jest miejsce na wzrost, szczególnie w miesiącach zimowych. Wierzymy, że dzięki temu porozumieniu uda się zwiększyć naszą rozpoznawalność, co z kolei przełoży się na ilość odwiedzających z Polski, która będzie nadal rosła w najbliższych latach - wyjaśnia John Mary Attard, regionalny dyrektor biura MTA w Warszawie.
- Polska jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla turystyki przyjazdowej na Maltę. Umowa z Wakacje.pl pozwoli nam na jeszcze lepsze wykorzystanie jej potencjału. Polacy odwiedzają nas przez cały rok, zazwyczaj w celu spędzenia krótkiego urlopu, rodzinnych wakacji, nauki języka angielskiego lub też aktywnego wypoczynku. Osoby podróżujące z Polski szukają ciepłych i gościnnych miejsc, takich jak Wyspy Maltańskie. Malta zyskuje na popularności w Polsce nie tylko ze względu na klimat i atrakcyjne ceny, ale także stale rosnącą liczbę połączeń między tymi krajami. Nadchodząca zima przyniesie duży wzrost liczby miejsc w samolotach dwóch linii lotniczych latających na Maltę z Polski. Zwiększy to wartość Malty jako miejsca przyjaznego rodzinom i atrakcyjnego cenowo, zwieńczonego wspaniałą śródziemnomorską gościnnością - dodaje Carlo Micallef, dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji Turystycznej.
- Malta to kierunek coraz chętniej wybierany przez polskich turystów, i to zarówno latem, jak i w okresie jesienno-zimowym. Potwierdzają to statystyki. W ubiegłym roku Polska znalazła się w pierwszej piątce państw, których mieszkańcy najliczniej odwiedzali Maltę, a to zainteresowanie wciąż rośnie. Jednym z magnesów przyciągających podróżnych do tego kraju jest z pewnością jego położenie w basenie Morza Śródziemnego, gwarantujące sprzyjającą pogodę również w tych miesiącach, w których w Polsce słońca brakuje. Kolejnym atutem jest rozbudowana siatka połączeń lotniczych, umożliwiająca podróże na Maltę z różnych części Polski i to zarówno na dłuższy wypoczynek, jak i na przedłużony weekend. Dlatego niezwykle cieszymy się na współpracę z Maltańską Organizacją Turystyczną. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom promocyjnym będziemy mogli w pełni pokazać walory turystyczne tego kraju, rekomendując naszym klientom najlepsze atrakcje i sprawdzone miejsca wypoczynku – przyznaje Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu i członek zarządu Wakacje.pl.
Obecnie trwają dalsze prace nad wzmocnieniem rozpoznawalności Malty w tym regionie poprzez rozwój siatki partnerstw z touroperatorami oraz prace nad nowymi połączeniami z liniami lotniczymi. W Polsce Malta korzysta z bezpośrednich połączeń, które oferuje 7 lotnisk w Polsce (w tym dwa w Warszawie).
Maltańska Organizacja Turystyczna zapowiedziała, że podpisanie umowy Wakacje.pl to nie koniec jej wysiłków w budowaniu partnerskich przedsięwzięć. Najbliższe tygodnie mają przynieść kolejne wzmocnienie na tym polu.