Grupa Emirates właśnie ogłosiła najlepsze półroczne wyniki finansowe w swojej historii. W pierwszych sześciu miesiącach roku rozliczeniowego 2023/24 (czyli od 1 kwietnia do 30 września 2023 r.) grupa odnotowała zysk netto w wysokości 10,1 mld dirhamów (2,7 mld dolarów), bijąc zeszłoroczny rekord – 4,2 mld dirhamów (1,2 mld dol.) – o 138 proc. EBITDA na poziomie 20,6 mld dirhamów (5,6 mld dol.) to wyraźna poprawa względem zeszłorocznego wyniku 15,3 mld dirhamów (4,2 mld dol.), co świadczy o wysokiej rentowności operacyjnej grupy.
Przychody grupy w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2023/24 osiągnęły 67,3 mld dirhamów (18,3 mld dol.) – o 20 proc. więcej niż w zeszłym roku, kiedy wyniosły 56,3 mld dirhamów (15,3 mld dol.w). Było to możliwe dzięki dużemu zapotrzebowaniu na przewozy lotnicze na całym świecie, które stale rosło od czasu zniesienia ograniczeń epidemiologicznych w podróżowaniu. Z myślą o zwiększeniu oferty lotów w pierwszym półroczu roku 2023/24 zostały zawarte porozumienia codeshare lub interline między Emirates a ośmioma liniami: Aegean Airlines, Air Canada, Etihad Airways, Kenya Airways, Philippine Airlines, Maldivian, Sri Lankan Airlines i United Airlines. Umowa codeshare między Emirates i Qantas, na podstawie której ze wspólnej siatki połączeń od 2013 r. skorzystało ponad 15 mln podróżujących, doczekała się zgody na przedłużenie o kolejne pięć lat, do 2027 r. Od 1 kwietnia do 30 września 2023 r. linie Emirates przewiozły 26,1 mln pasażerów, o 31 proc. więcej w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku. Zysk Emirates w tym okresie osiągnął rekordowy poziom 9,4 mld dirhamów (2,6 mld dol.). Dla porównania – w tym samym okresie w roku poprzednim przewoźnik odnotował zysk 4 mld dirhamów (1,1 mld dol.). Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 59,5 mld dirhamów (16,2 mld dol.) wzrosły o 19 proc. w porównaniu z 50,1 mld dirhamów (13,7 mld dol.) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Linie zawdzięczają rekordowe wyniki wysokiemu zapotrzebowaniu na międzynarodowe loty pasażerskie na poszczególnych rynkach i swojej zdolności do jego zaspokojenia oraz znakomitej ofercie usług w korzystnej cenie. Bezpośrednie koszty operacyjne (w tym paliwa) Emirates wzrosły o 9 proc. w związku z rozwojem działalności. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów operacyjnych ponoszonych przez linie – 34 proc. w porównaniu z 38 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ze względu na wysokie zapotrzebowanie i zwiększenie działalności w pierwszym półroczu wynik EBITDA Emirates wzrósł o 33 proc., do 19,5 mld dirhamów (5,3 mld dol.). W analogicznym okresie poprzedniego roku rozrachunkowego wyniósł on 14,7 mld dirhamów (4 mld dol.).