Wakacje z psem

„Wygląda dobrze. Już przy wejściu do hotelu kategorii cztery łapy i sześć piesków pierwszy welcome drink i ta młoda dama w recepcji tak otwarcie zachwycająca się moim imieniem i moją urodą. Mnie bardziej kręci dochodząca zewsząd feeria psich zapachów i ten wielki koleżka rozciągnięty na podłodze przed wejściem do restauracji” – Wilson radośnie macha ogonem, tak właśnie musi myśleć, kiedy meldujemy się w hotelu, gdzie ja będę tylko dodatkiem do tego głównego gościa.

rt 2023 12 256594 541975

Wilson powinien być zadowolony. Zamieszka bezpłatnie w czterogwiazdkowym obiekcie – a właściwie czterołapowym, bo tak oznakowano go przy wielkim napisie „Magdalena” na fasadzie – jednym z laureatów nagrody Hundehotel.info Award 2022. To najlepszy w Austrii i drugi w Europie obiekt pod względem przyjazności psom. A nagroda od hundehotel. info to nie byle co. Austriacki serwis skupia oferty ponad 700 europejskich hoteli w 12 krajach przyjaznych psom, a o samym rankingu napisał nawet prestiżowy niemiecki magazyn „Stern”. 

OBIEKT KATEGORII „SZEŚĆ PSÓW”

W kategoryzacji austriackiego serwisu uwzględniającej wszystkie udogodnienia dla czworonogów hotel Magdalena w Ried w dolinie Zillertal otrzymał maksymalną ocenę – sześć piesków. Za każde udogodnienie hotel otrzymuje punkty, przeliczane na kategorię.

Podstawowy warunek jest jeden – pies przebywa w takim hotelu za darmo. Na każdym kroku podkreślona jest równorzędność dwui czworonożnych gości. Miski, powitalne smakołyki, kocyk czekające w pokoju to standard. Ale od wejścia można łatwo rozpoznać taki obiekt: stoją przy nim podwójne miski z wodą dla psów, ręczniki. Najczęściej, tak jak w Magdalenie, jest psie SPA z dwoma prysznicami, ręcznikami, kosmetykami. Jest również waga i specjalny podest masażu piesków i profesjonalna suszarka, jakiej używają groomerzy. Przy restauracyjnym tarasie w specjalnym stawku mogą wykąpać się futrzaści miłośnicy wody, jest także psi prysznic, domek z ręcznikami, specjalny ogrodzony trawnik. W hotelach sprofilowanych na psich gości można zamówić dla nich świeżo przygotowywane pożywienie według specjalnego menu, kupić w recepcji psie zabawki, pelerynki, gryzaki, lokalizatory GPS. Jeśli planujemy dzień na nartach, psem za opiekuje się dogsitter (odpłatnie), a jeśli chcemy wybrać się z nim na wycieczkę rowerową, mamy do dyspozycji specjalne przyczepki dla czworonogów. W hotelu w Ried am Zillertal jest również bezpłatny shuttle bus, który dowiezie nas z pieskiem na ogromny, półhektarowy teren rekreacyjny należący do hotelu, oddalony o nieco ponad 3 km. Psa można zabrać na nieodległe pole golfowe, na zajęcia jogi, wycieczkę z hotelowym przewodnikiem po okolicy, umówić się do weterynarza, na zajęcia z behawiorystą, do psiego fryzjera, zamówić masaż aromatyczny lub sesję zdjęciową, którą wykona profesjonalny fotograf. 

KOLACJA JEST NAJWAŻNIEJSZA

Jak widać, dzień futrzastego gościa w takim hotelu może być naprawdę pełen wrażeń. Jednak zdaniem Margarete Riedl, właścicielki Magdaleny, najważniejsza jest możliwość zabrania pupila na kolację do hotelowej restauracji. Ta wieczorem zapełnia się czworonożnymi gośćmi, a kocyki ścielą się niemal przy każdym stoliku. Obowiązuje jedna ważna reguła: psy, które szczekają podczas posiłków w restauracji, są grzecznie wypraszane do pokojów. Podczas kilkudniowego pobytu zaobserwowałem tylko jeden taki przypadek. Co ciekawe, mój Wilson – na osiedlu znany jako szeryf, dzielnicowy lub po prostu gangsta – jakimś szóstym psim zmysłem zwąchał, jakie skutki może przynieść tak miłe mu wszczynanie psich awantur. Przy stoliku siedział po prostu nie ten pies. Jak widać, i dla niego towarzyszenie mi podczas kolacji też było najważniejsze. Wieloletnie obserwacje Margarete Riedl...



JAROSŁAW KAŁUCKI

Wydanie: 11/2023, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail