„ChatSkiPT” z Österreich Werbung: Prawdziwi instruktorzy narciarstwa zastępują sztuczną inteligencję.
© Sebastian Somloi, SOVISO
Ponieważ sztuczna inteligencja podbija coraz więcej dziedzin naszego życia, Österreich Werbung (w Polsce Narodowe Biuro Promocji Austrii) wprowadza na rynek pierwszą austriacką „AI” – „Autentyczną inteligencję”.
Na „ChatSkiPT” autentyczni instruktorzy narciarstwa na żywo odpowiadają pytania dotyczące zimowego urlopu w Austrii. Dzięki swojemu typowo austriackiemu humorowi i dogłębnej wiedzy specjalistycznej oddają szczególną atmosferę zimowej Austrii. Strona ChatSkiPT.com jest już online, czat dostępny będzie od 17 stycznia 2024 r.
Sztuczna inteligencja (AI - Artificial Intelligence) wkracza do większości dziedzin życia, AI wykorzystuje się także do planowania urlopu. Wprawdzie narzędzia takie jak ChatGPT mogą dostarczyć cennych wskazówek i informacji, ale AI nie dysponuje (jeszcze?) typowo austriackim poczuciem humoru. Ciągle istnieje również ryzyko nieprawidłowych odpowiedzi i nienajlepszych rekomendacji. A ponieważ urlop w Austrii kojarzy się z autentycznymi przeżyciami, Österreich Werbung w ramach nowej kampanii marketingowej opiera się na „AI - autentycznej inteligencji” – wiedzy i uroku prawdziwych austriackich instruktorów narciarstwa – zamiast na „AI - sztucznej inteligencji”.
ChatSkiPT odpowie na pytania
- Zimowy urlop w Austrii to nie tylko najnowocześniejsza infrastruktura narciarska z ponad 23 000 hektarami stoków narciarskich i ponad 2600 wyciągami narciarskimi. To, co czyni urlop w Austrii wyjątkowym, to autentyczne doświadczenia i osobiste kontakty. Rozmowy z miejscowymi mieszkańcami, gospodarzami i instruktorami narciarstwa. W Österreich Werbung jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do nowych technologii i otwarci na możliwości i umiejętności sztucznej inteligencji. Dzięki ChatSkiPT nadal chcemy jednak przypomnieć, że w istocie chodzi o ludzi i że sztuczna inteligencja nie może, przynajmniej w tej chwili, zastąpić austriackiego uroku - mówi dyrektor zarządzająca Österreich Werbung, Astrid Steharnig-Staudinger.
Na stronie www.chatskipt.com odwiedzający wpisują swoje pytania w oknie czatu, analogicznie do ChatGPT. Jednak zamiast AI odpowiedzi udziela 15 instruktorów narciarstwa z austriackich regionów narciarskich. Eksperci przekazują specjalistyczną wiedzę na temat narciarstwa, podpowiadają, jak cieszyć się austriacką zimą i chętnie podzielą się kilkoma dobrymi radami.
Czat będzie dostępy od środy 17 stycznia 2024 r. do soboty 20 stycznia 2024 r. w ustalonych oknach czasowych. Czat jest dostępny w języku niemieckim, angielskim i holenderskim. Harmonogram można znaleźć na stronie internetowej.
- Dzięki ChatSkiPT, poza naszymi regularnymi kampaniami na 12 najważniejszych dla Austrii rynkach zagranicznych, dodatkowo kierujemy uwagę na zimową Austrię. W sezonie zimowym 2022/23 miłośnicy sportów zimowych w Austrii wygenerowali obroty o wartości 12,6 miliarda euro, co odpowiada bezpośredniej i pośredniej wartości dodanej wynoszącej 6,7 miliarda euro. Zima w Austrii ma kluczowe znaczenie dla sukcesu gospodarczego naszego kraju i cieszę się, że jako Österreich Werbung możemy wnieść nasz wkład w postaci nowoczesnej, skutecznej komunikacji – powiedziała Steharnig-Staudinger.
Kampania powstała we współpracy z agencją Wien Nord Serviceplan, która od ubiegłego roku jest nową agencją Österreich Werbung.