Sztuczna inteligencja wspiera czeską turystykę

Jak długo trzeba siedzieć przy przeglądarce, by znaleźć najlepiej odpowiadającą nam stację narciarską i nocleg w Czechach? Dość długo. Chyba że skorzystamy z pomocy AI.

rt 2024 02 952098 626730

Promocja w turystyce nie jest łatwa. Szczególnie teraz, gdy klienci oczekują coraz szybciej dostarczanych i coraz lepiej spersonalizowanych treści. Oczywiście można stwierdzić, że to tylko kwestia środków, jakie na promocję przeznaczymy, jednak tych jest zwykle za mało, a regiony, miasta czy stacje narciarskie zwykle nadmiaru pieniędzy nie mają. Na szczęście dzięki rozwojowi najnowszych technologii dotarcie do klienta z dopasowanym do jego oczekiwań przekazem staje się coraz łatwiejsze. 

CZECHTOURISM I NOWE POKOLENIE

W Republice Czeskiej, jak w wielu innych krajach, nakłady na promocję są mocno ograniczone, a wręcz topnieją. Z tego powodu poszukiwane są coraz precyzyjniejsze narzędzia, które nie tylko pomogą dotrzeć do konkretnych klientów. Coraz większą wagę przykłada się do ewaluacji działań marketingowych. Jednak w przypadku Polski jest to trudne. Turyści mogą przecież przekraczać granicę bez żadnej kontroli. Z kolei sprawozdawczość i wynikające z niej statystyki obejmują tylko obiekty noclegowe oferujące powyżej 10 miejsc. W efekcie trudno o naprawdę dokładną liczbę polskich turystów odwiedzających swojego południowego sąsiada. I właśnie tu w sukurs przychodzi sztuczna inteligencja. Jest lepiej dopasowana do potrzeb kolejnych pokoleń turystów. Oczekują oni, że planowanie i rezerwacja będą równie intuicyjne i łatwe jak we wszelkich działaniach w aplikacjach, których używają na co dzień. Do tego stosowanie takich rozwiązań ułatwia promowanie mniej oczywistych i znanych miejsc, na czym władzom Republiki Czeskiej bardzo zależy. 

AI CORAZ LEPSZYM INFORMATOREM

Sztuczna inteligencja...



ZBIGNIEW ADAMÓW-BIELKOWICZ

Wydanie: 12/2023, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail