Listopad lepszy niż rok temu

Przedostatni miesiąc roku jest zawsze dla turystyki w Polsce trudny. To czas między definitywnie zakończonym sezonem letnim a jeszcze przed początkiem zimowego. W efekcie obroty i obłożenie nie są raczej na wysokim poziomie. Jak wyglądało to w przypadku hoteli?

rt 2024 02 112235 536862

Hotele w listopadzie zanotowały słabsze wyniki niż miesiąc wcześniej, ale lepsze od uzyskanych rok temu. Tylko w nieco ponad połowie obiektów frekwencja w minionym miesiącu wyniosła powyżej 50 proc. – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Wciąż są miejsca w hotelach na święta Bożego Narodzenia. Sylwester tradycyjnie cieszy się większą popularnością. – Za nami zwyczajowo najsłabsze dla branży hotelarskiej pod względem wyników dwa miesiące w całym roku. Hotelarze liczą, że to spowolnienie przełamie grudzień – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP. – Aktualne prognozy wskazują, że są jeszcze wolne miejsca w hotelach na święta Bożego Narodzenia, mniej możliwości wyboru dotyczy sylwestra i Nowego Roku. Jeśli ktoś się jeszcze waha z decyzją o wyjeździe do hotelu w tym czasie, to nie ma co zwlekać i warto skorzystać ze świątecznych pakietów. W hotelach z pewnością będą czekać niezliczone atrakcje dla gości, wspaniałe jedzenie i ciepła atmosfera – dodaje. W listopadzie ankietowanych hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. było 19 proc., a obłożenie powyżej 50 proc. zanotowała nieco ponad połowa (52 proc. – 13 p.p. mniej niż

w październiku), w tym 22 proc. obiektów powyżej 70 proc. (8 p.p. mniej niż miesiąc temu). LEPSZE BIZNESOWE, SŁABSZE WYPOCZYNKOWE Pogłębiła się różnica w wynikach hoteli biznesowych w stosunku do obiektów wypoczynkowych. W grupie hoteli biznesowych...


Wydanie: 12/2023, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail