Wakacje.pl, największy multiagent turystyczny w Polsce, uruchomił właśnie 300. salon sprzedaży. Działa on w Swadzimiu koło Poznania. Multiagent działalność rozpoczął w 1999 r., początkowo tylko na rynku e-commerce, a 12 lat później uruchomił koncept stacjonarnych salonów franczyzowych. Pierwszy został otwarty w Przemyślu.
Od tego czasu na mapie Polski z każdym rokiem robiło się coraz bardziej niebiesko od szyldów Wakacje.pl. Dziś spółka ma 300 salonów pod swoją marką i w dalszym ciągu dostrzega potencjał w tym segmencie działalności, szczególnie we wschodniej i północno-wschodniej części Polski. Oferta z wylotami z lotnisk lokalnych z każdym rokiem jest coraz szersza, a jak wynika z ogólnopolskich badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl, Polacy chętnie korzystają z tych opcji. Chętnie też zasięgają porady w biurze znajdującym się w okolicy ich miejsca zamieszkania.
– Naszym celem, jako lidera rynku, jest być blisko klientów, dlatego jesteśmy otwarci na kolejne współprace franczyzowe – mówi Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl. Podkreśla, że franczyzobiorcy doceniają przede wszystkim rozpoznawalność ich marki na rynku. Nie mniej istotne są wiarygodność i poczucie bezpieczeństwa.
– Obserwowany na rynku efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), polegający na poszukiwaniu informacji o produkcie w internecie, a następnie zakupie w sklepie stacjonarnym, niewątpliwie pomaga naszym franczyzobiorcom, którzy w ten sposób mogą zdobyć nowych klientów. Zainteresowani łatwo dowiedzą się z naszej strony, gdzie najbliżej ich miejsca zamieszkania znajduje się salon Wakacje.pl – tłumaczy Wioletta Zarzycka. Partnerzy multiagenta na współpracy korzystają na kilka sposobów: otrzymują gotowy scenariusz sprawdzonego modelu działania, wytyczne dotyczące standardów – od wyglądu salonu, przez sposób obsługi, aż po procedury biznesowe, dostęp do bogatej oferty czy szeroki zakres szkoleń produktowych i sprzedażowych. Franczyzobiorcami mogą zostać zarówno przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający działalność w turystyce, jak i ci związani z nią od lat. Ci ostatni skorzystają ze wsparcia finansowego sięgającego nawet jednej trzeciej inwestycji. Wszyscy mogą liczyć na szkolenia w różnych obszarach, dzięki czemu mogą poprawiać jakość świadczonych usług. O przystąpieniu do sieci franczyzowej Wakacje.pl opowiada właścicielka 300. salonu Justyna Dudziak:
– Do tej pory działałam w zupełnie innej branży, ale chciałam sprawdzić się w nowym obszarze biznesowym i zdywersyfikować swoje przychody. Działalność w branży turystycznej w moim przypadku jest połączeniem pracy z pasją – tłumaczy.