Niemcy – lepiej niż przed pandemią

Dla niemieckiej turystyki wyjazdowej ubiegły rok okazał się wyjątkowo udany – cudzoziemcy zarezerwowali więcej noclegów niż w 2019 r. Do tego liczne imprezy w roku 2024 mają szanse znów przyciągnąć mnóstwo turystów.

ht 2024 03 924169 760179

Według Federalnego Urzędu Statystycznego liczba międzynarodowych noclegów w roku 2023 wzrosła o 18,8 proc. w stosunku do roku 2022. Tym samym ważne rynki źródłowe wyrównały, a nawet przekroczyły rekordowe wyniki z 2019 r. Według analiz przeprowadzonych przez IPK International World Travel Monitor, Niemcy utrzymały drugą pozycję jako najpopularniejszy cel podróży w Europie. Na pierwszym miejscu uplasowała się Hiszpania. Tendencje podróżnicze konsumentów na całym świecie pokazują, że pozytywny trend może utrzymać się także w 2024 r. Według IPK International 95 proc. turystów zamierza ponownie wyjechać w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 28 proc. planuje podróżować częściej niż w poprzednim roku. Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), komentuje:


– Mamy duże szanse na osiągnięcie rekordowych wyników z 2019 r. już w tym roku. Indeks klimatu biznesowego w panelu ekspertów DZT ds. branży turystycznej wzrósł do 54 punktów w pierwszym kwartale 2024 r.


– to najwyższy wynik od czasu rozpoczęcia badania dwa lata temu. Świadczy to o wysokim uznaniu, jakim Niemcy cieszą się jako cel podróży, pomimo niestabilnych czynników gospodarczych, rosnących kosztów i konfliktów geopolitycznych. 

2023: ZNACZĄCY WZROST WE WSZYSTKICH REGIONACH ŚWIATA

Europejskie rynki źródłowe wygenerowały w 2023 r. prawie 77 proc. wolumenu w niemieckiej turystyce przyjazdowej. Federalny Urząd Statystyczny odnotował ponadprzeciętny wzrost liczby noclegów z USA (+22 proc.). Pozytywne trendy pojawiły się również na rynkach azjatyckich, szczególnie w IV kwartale 2023 r. Holandia (11,5 mln noclegów) pozostaje zdecydowanie głównym rynkiem źródłowym dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, przed Szwajcarią (6,8 mln noclegów). USA awansowały z piątego na trzecie miejsce (6,5 mln noclegów). Kolejne lokaty zajęły Wielka Brytania, Austria i Polska. Według analiz IPK International 31,5 mln z 53,8 mln podróży z Europy do Niemiec stanowiły wyjazdy wakacyjne, w tym 12 mln krótkich i 19,5 mln długich pobytów urlopowych. 11,2 mln podróży miało na celu odwiedzenie krewnych lub przyjaciół. Rynek podróży służbowych – dzięki wzrostowi ich liczby z 9,2 do 11,1 mln – osiągnął 21-procentowy udział w całkowitej liczbie przyjazdów z Europy, zbliżając się jeszcze bardziej do poziomu sprzed kryzysu. W tym segmencie podróże premium (targi, wystawy, konferencje, kongresy i imprezy motywacyjne) stanowiły 57...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 3/2024, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail